Tekstowni.pl
  • kursy copywritingu
  • Dla copywritera
  • Dla przedsiębiorcy
  • Książka
  • Wiedza
    • Baza wiedzy
    • Podcast
  • Gratis
    • Bezpłatne materiały
    • Quizy
  • My
  • Kontakt
przez Ewa Szczepaniak

Czy w 2021 roku opłaci się pisać (i publikować) teksty? Trendy content marketingu

Wiesz, że firmy, które prowadzą blogi, mają 7,8 razy większy ruch na stronie? A to tylko maleńki ułamek korzyści, dla których do tej pory opłacało się inwestować w treści (i dla których copywriterzy mieli ręce pełne roboty). Czy w 2021 roku treść wciąż będzie najlepszym i najtańszym sposobem przyciągania klientów, czy może ustąpi innym trendom?

trendy content marketingu


Na skróty:

1. Jak było dotąd, czyli opłacalność marketingu treści w 2020 roku i wcześniej

    • Czy widać efekty?
      • Jakie efekty osiągają firmy stawiające na treści?
      • Co na to klienci?
    • Co działa najlepiej?
    • Kto pisze?

2. Co się szykuje w 2021 roku?
3. Co z tego wszystkiego wynika dla Ciebie?

Jak było dotąd?

O tym, że publikowanie treści się opłaca, mówi się nie od dziś. W 2020 roku nic się nie zmieniło — a jeśli już, to na lepsze. Statystyki pokazują, że:

  • 91% firm korzysta obecnie z marketingu treści.
  • 92% marketerów stwierdziło, że ich firma postrzega treści jako aktywa biznesowe. 
  • Prawie 40% marketerów twierdzi, że content marketing jest bardzo ważną częścią ich ogólnej strategii marketingowej. 



Czy widać efekty? 

Dane nie pozostawiają co do tego wątpliwości:

  • 70% firm twierdzi, że ich działania content marketingowe były bardziej skuteczne niż w roku 2019.
  • Marketing treści generuje ponad 3 razy więcej leadów (czyli osób, które np. zapisują się do newslettera) niż tradycyjny marketing i kosztuje 62% mniej. 
  • Wdrożenie strategii content marketingowej może zwiększyć konwersję (czyli skuteczność działań) o prawie 500%.
  • Marketerzy, którzy traktują priorytetowo działania content marketingowe (np. przywiązują dużą wagę do bloga firmowego), mają 13 razy większe szanse na duży zwrot z inwestycji.

 

Jakie efekty osiągają firmy stawiające na treści?

  • 86% marketerów używa treści do budowania świadomości marki.
  • 96% odnoszących największe sukcesy speców od marketingu treści twierdzi, że dobry content pomógł im zbudować wiarygodność i zaufanie wśród odbiorców.
  • Dla 79% szefów marketingu treści są sposobem na edukowanie klientów. 
  • 75% firm inwestujących w content buduje dzięki niemu zaufanie do  swojej marki.
  • 63% marketerów B2B zauważa, że content marketing pomógł im w budowaniu lojalności obecnych klientów. 
  • 53% chwali się tym, że teksty generują przychody/sprzedaż. 
  • 45% ceni sobie treści jako sposób na pozyskiwanie subskrybentów. 

 

Teksty to też — jak się okazuje — całkiem dobry sposób na to, by algorytmy Google jadły nam z ręki.

  • Wielu specjalistów od marketingu twierdzi, że teksty są ich najskuteczniejszą taktyką SEO, a 72% twierdzi, że jest to ich preferowany sposób na zwiększenie rankingów stron internetowych.
  • 51% konsumpcji treści pochodzi z bezpłatnych wyników wyszukiwania.



Co na to klienci?

Potwierdzają, że treści robią na nich wrażenie. Więcej: oczekują ich szczególnie w momencie, kiedy dopiero poznają firmę i jeszcze nie wiedzą, czy można jej zaufać. I tak:

  • 53% badanych internautów przyznało, że zanim skontaktują się z firmą, czytają 3-5 fragmentów publikowanych przez nią tekstów.
  • 71% klientów czyta blog firmowy, zanim zdecyduje się na zakup.
  • 61% konsumentów kupiło też coś, co polecano na blogach.

 

Co działa najlepiej?
  • Długie teksty — te zawierające ponad 3000 słów uzyskują 3 razy większy ruch, 4 razy więcej udostępnień i 3,5 razy więcej linków zwrotnych niż inne artykuły.
  • Blogi — ich prowadzenie jest najwyższym priorytetem dla 53% marketerów. 
  • Poradniki i treści edukacyjne — 36% zespołów content marketingowych uznało zwiększenie ich liczby za skuteczną taktykę.

 

Co ważne, teksty muszą być PORZĄDNE — 70% marketerów przedkłada jakość nad ilość. 

 

Kto pisze?

Ano właśnie niekoniecznie ci legendarni marketerzy. Połowa z nich zleca na zewnątrz przynajmniej jedną czynność związaną z content marketingiem. 84% z nich najczęściej zleca prowadzenie bloga firmowego i tworzenie innego rodzaju treści. 

No dobrze, marketerzy — wiadomo, mają ważniejsze sprawy niż stukanie w klawiaturę. Ale co z małymi przedsiębiorcami? Ci pewnie piszą sobie sami…

Otóż niekoniecznie! Badania pokazują, że 60% ludzi ma trudności z konsekwentnym tworzeniem treści (a efekty chciałby mieć każdy — drodzy copy, to pole dla Was!).



Trendy content marketingu, czyli co się szykuje w 2021 r.?

 

Specjalistka od marketingu Pamela Muldoon w wypowiedzi dla Content Marketing Institute prognozuje:

 

W 2020 roku wzrósł popyt na wszystko, co cyfrowe, dlatego treści w roli marketera, sprzedawcy i przedstawiciela obsługi klienta będą jeszcze ważniejsze. Treść będzie obowiązkowa w strategii marketingowej na 2021 rok.

 

Statystyki potwierdzają te przewidywania. Wynika z nich, że:

  • Choć wielu ekspertów już od kilku lat ogłasza nastanie epoki wideo, to treści pisane wciąż mają się dobrze. 61% marketerów przywiązuje do nich najwyższą wagę (wideo jest najważniejsze dla 64%).
  • 91% marketerów B2B i 86% marketerów B2C planuje wykorzystanie content marketingu w swoich kampaniach.



Trendy content marketingu 2021 — co z tego wynika dla Ciebie?

 

To zależy od tego, po której stronie barykady jesteś.

 

  • Jeśli jesteś klientem…

możesz spodziewać się, że wciąż będzie co czytać. Firmy (przynajmniej te porządne, stawiające na relacje z klientem) nie tylko będą karmić Cię darmowymi treściami, lecz także będą dbać o to, żeby te treści były jak najbardziej wartościowe.

 

  • Jeśli jesteś przedsiębiorcą lub czuwasz nad marketingiem firmy, w której pracujesz…

Pisz, pisz, pisz albo znajdź kogoś, kto będzie tworzyć za Ciebie teksty przyciągające i przekonujące ludzi do Twojej marki (przeszkolonych copywriterów znajdziesz w naszej bazie copywriterów).

Pobierz sobie ściągawkę, z której dowiesz się, jakie teksty pomogą Ci zamienić zbłąkanego internautę w stałego klienta.

 

  • Jeśli jesteś copywriterem…

pracy Ci nie zabraknie. Ale uwaga! Pamiętaj, że z każdym rokiem jakość liczy się coraz bardziej. Zarówno dla marketerów i klientów, jak i dla Google — umiejętność nasycania bezsensownej treści słowami kluczowymi to już za mało.

 

  • Jeśli chcesz zarabiać na pisaniu…

zacznij od nauki. Przy dobrej organizacji pracy w kilka tygodni powinieneś opanować wszystko, czego potrzebujesz, żeby wystartować z porządnego poziomu (wkrótce startuje dobre szkolenie!). Później już ćwiczenie zrobi z Ciebie mistrza 🙂

 




Przytoczone statystyki pochodzą ze stron:

      • 30 Essential Content Marketing Statistics for 2021
      • 29+ Content Marketing Statistics for 2021: Grind Your Content Strategy
      • 100+ Content Marketing Predictions for 2021
      • 21 Content Marketing Statistics You Must Know Going into 2021
      • 155+ Marketing Statistics to consider going into 2021

Czytasz treści publikowane przez firmę, zanim zdecydujesz się na współpracę ?

View Results

Loading ... Loading ...

Podziel się:

  • Click to share on Facebook (Opens in new window)
  • Click to share on X (Opens in new window)

Like this:

Like Loading...

Zobacz także:

Ewa Szczepaniak
Copywriterka, trenerka pisania, współzałożycielka pracowni copywriterskiej Tekstowni.pl. Pisze, uczy pisać i sama odkrywa wciąż nowe możliwości słowa. Autorka kursów pisania i poradników Sztuka projektowania tekstów i 101 technik copywritingu sprzedażowego.

Co o tym myślisz?Cancel reply

Bądźmy w kontakcie

Kurs copywritingu

kurs copywritingu

Kompendium wiedzy o pisaniu:

książka o pisaniu

Materiały o copywritingu, pisaniu, dobrym stylu – za free:

Copyright by Tekstowni.pl 2016-2025
Polityka prywatności Tekstowni.pl
Zarządzaj zgodami plików cookie
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii - takich jak pliki cookie - do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje witryny.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest konieczny w uzasadnionym celu - umożliwia korzystanie z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zobacz preferencje
{title} {title} {title}
%d