Tekstowni.pl
  • kursy copywritingu
  • Dla copywritera
  • Dla przedsiębiorcy
  • Książka
  • Wiedza
    • Baza wiedzy
    • Podcast
  • Gratis
    • Bezpłatne materiały
    • Quizy
  • My
  • Kontakt
przez Ewa Szczepaniak

Jak przycięłam sobie kilka tysięcy miesięcznie i co z tego wyniknie. Tekstowne plany na najbliższy czas

Podobno jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana. U nas ostatnimi czasy zmieniało się niewiele. Kilka kursów jest, na kolejne są pomysły, ale czasu brak. Jedna książka jest, na kolejne czasu brak. I tak to sobie leciało miesiącami. W te wakacje doszłam do wniosku, że czas wreszcie ruszyć to i owo.



W kwietniu plany były ambitne. Postanowiłam, że czas wziąć się wreszcie za zapowiadaną w zakończeniu kursu Zostań copywriterem część 2. Otworzyłam notes i raz dwa wszystko zaplanowałam: maj — moduł 1, czerwiec — moduł 2, lipiec — moduł 3. No jak nic. Do jesieni będzie gotowe. Akurat — po zapisach na część 1, gdzieś tak w październiku lub w listopadzie, udostępnimy część 2. 

Ależ ja to świetnie wymyśliłam! No geniusz po prostu. Strateg nad strategami.

Niestety, strategia sobie, a życie sobie. Zapomniałam o takiej drobnostce, że każdego niemal dnia mam na mailu po 2-3 zapytania o teksty. No ale dobra, w końcu genialna jestem. Napoleon przy mnie wymięka. Ja miałabym nie dać rady? Jaaaa?!

To tak: napiszę tę broszurę dla pana X, bo to  wyzwanie pierwsza klasa. Później jeszcze machnę ofertę dla pana Y (fajne produkty, a poza tym obiecałam). I potem to już naprawdę się wezmę.

Ups, zlecenie od coacha. Kuuurczę, lubię te rozwojowe klimaty. Dobra, to jeszcze dla coacha. I dla dietetyka, bo jak z polecenia, to głupio odmówić, ale później…

Co? Coś o korekcie? Jejuuuu, taka miła klientka, no i sentyment do tematu. Biorę, ale to już naprawdę osssstatni.

I tak minął maj, czerwiec, lipiec i nastał urlop. 

Wyłączyłam media społecznościowe (poważnie — od 16 lipca do 3 sierpnia ani razu nie zajrzałam ani na FB, ani na Instagram!) i wyruszyłam na wakacyjną wyprawę. Z Mężem i z… Anthonym Robbinsem, którego słowa czytane przez lektora miały mnie nauczyć, jak obudzić w sobie olbrzyma 😉

I właśnie te słowa sprawiły, że dotarło: DECYZJE to jest coś, od czego zależy wszystko. Zdecydować to coś wybrać, a resztę odciąć. To postawić na jedną kartę, a inne możliwości na jakiś czas przynajmniej schować. 

A zatem podjęłam decyzję:

 

Biorę „urlop naukowy”

Taki, jaki biorą czasem wykładowcy na wyższych uczelniach. Na co najmniej rok zawieszam usługi. Nie jest to łatwe. A już najtrudniej jest powiedzieć stałym klientom, że z nami koniec 🙁 Ale jestem dzielna.

Trzy smutne buźki w mailu. Już wciskam „Odpowiedz”, już piszę, że no to może… Nie. Zdecydowałam. 

Ktoś prosi, że może jeszcze tylko… No… yyy… Nie. Zdecydowałam. 

„Ale to jednak było kilka tysięcy miesięcznie” – myślę sobie. Nie. Zdecydowałam.

 

Nie pozostawiam klientów z niczym

No ale ludzie są przyzwyczajeni. I wyszukiwarka też. Przysyła do nas chętnych na teksty i jak to tak — zostawić ich z niczym? Znalazłam sposób na to, żeby i wilk był syty, i owca cała. 

Przecież ja od prawie 2 lat kształcę copywriterów! 

No OK, nie wszyscy, którzy wykupili kurs, go przerobili — wiem to. Nie wszyscy, którzy go przerobili, zrobili to z jednakowym zaangażowaniem — tak. Nie wszyscy wreszcie zdecydowali się na freelance — kilka osób po kursie trafiło do agencji czy redakcji i dobrze im z tym. ALE jest też kilkadziesiąt osób, które uczyły się pilnie, a teraz działają online albo mają zamiar działać. Niektóre zdobyły już jakieś doświadczenie, inne chcą je dopiero zdobyć. 

Postanowiłam stworzyć bazę copywriterów, w której znajdą się wyłącznie absolwenci naszego kursu, i to tylko tacy, którzy udowodnili mi (i jeszcze udowodnią na wspólnym blogu), że potrafią napisać dobry tekst. I do tej bazy będę odsyłać ludzi, którzy w poszukiwaniu usług copy trafią na naszą stronę.

EDIT – 2 miesiące później:

Voilà! Baza istnieje, a copywriterzy zapraszają do korzystania z ich usług:

Będzie 2. część kursu Zostań copywriterem

Tak, wreszcie będzie. Teraz już nie planuję i nie opracowuję sprytnych strategii. Marzę sobie po cichu, żeby kurs (lub seria kursów — to się jeszcze decyduje) był najpóźniej na nasze 5. urodziny (w kwietniu). 

Co w nim będzie? Tego nie zdradzę. Uczestnicy pierwszej części już dostali mały cynk w ankiecie, którą niedawno wypełnili, i wystarczy. Dla całej reszty świata: niespodzianka.

 

A w najbliższym czasie? 

 

Już za chwilę otwieramy drzwi do kolejnej edycji Zostań copywriterem

Mam ochotę zapytać: Czekasz?

Wiem, że wiele osób czeka. My (tzn. ja i Paweł, moja druga życiowa i tekstowna połowa) też bardzo czekamy, bo… ech, co tu dużo mówić: ten kurs to nasze oczko w głowie. Przeczytaliśmy o nim tyle miłych rzeczy w mailach, słyszeliśmy o tylu zmianach, które spowodował, że jesteśmy go pewni. 

A już najbardziej cieszy nas to, że nasi absolwenci gotowi są do nas wracać. 60% z tych, którzy wypełnili ankietę, twierdzi, że na pewno zapisze się i na 2. część kursu, pozostali uzależniają swoją decyzję od programu bądź własnych możliwości, ale nikt, dosłownie NIKT nie wybrał odpowiedzi „Nie jestem zainteresowany”.

No co tu dużo mówić: jest moc!

***

Podobno najlepszym sposobem na to, żeby wreszcie się wziąć, jest publiczna deklaracja. Check!

No to teraz trzymaj kciuki.

Mam nadzieję, że zapał nie okaże się słomiany, że codzienność mnie nie zgasi (choć nie powiem, robi, co może) i już za chwileczkę, już za momencik naprawdę będzie się działo 🙂

 

Podziel się:

  • Click to share on Facebook (Opens in new window)
  • Click to share on X (Opens in new window)

Like this:

Like Loading...

Zobacz także:

Ewa Szczepaniak
Copywriterka, trenerka pisania, współzałożycielka pracowni copywriterskiej Tekstowni.pl. Pisze, uczy pisać i sama odkrywa wciąż nowe możliwości słowa. Autorka kursów pisania i poradników Sztuka projektowania tekstów i 101 technik copywritingu sprzedażowego.

10 komentarzy

Ewa Popielarz pisze:
12 sierpnia 2020 o 11:36

Bardzo, bardzo podziwiam! Jeszcze nie dorosłam do decyzji z pierwszego nagłówka 🙂

Loading...
Odpowiedz
Ewa Szczepaniak pisze:
12 sierpnia 2020 o 11:39

Ewa, jak będziesz w moooim wieeeeku… 😉

Loading...
Odpowiedz
Andrzej Kwaśniewski pisze:
12 sierpnia 2020 o 14:43

Bardzo dobry tekst. Tym bardziej, że sam właśnie zorientowałem się, że rozbija mnie… niezdecydowanie. Powinienem już być na finiszu 2-3, co najmniej, projektów, a dalej jestem w czarnym lesie 🙁 Decyzję trzeba podjąć i już! 🙂

Loading...
Odpowiedz
Ewa Szczepaniak pisze:
12 sierpnia 2020 o 14:53

Andrzej, przeczytaj sobie rozdział o sile decyzji w książce Tony’ego Robbinsa „Obudź w sobie olbrzyma”. Skoro nawet do mnie przemówił, to jest nadzieja, że i Tobie pomoże podjąć DECYZJĘ z prawdziwego zdarzenia. Trzymam kciuki! 😀

Loading...
Odpowiedz
Rozalia pisze:
14 sierpnia 2020 o 13:19

Powodzenia i wytrwałości życzę 😉

Loading...
Odpowiedz
Ewa Szczepaniak pisze:
14 sierpnia 2020 o 17:12

Dzięki, Rozalia! 😀

Loading...
Odpowiedz
Joanna pisze:
14 sierpnia 2020 o 22:26

Gratulacje! Myślę, że to dobra decyzja, zwłaszcza, że nie palisz za sobą mostów, tylko podejmujesz ją na razie na rok. A po roku zobaczysz, czy bardzo tęsknisz, czy jednak obecne zaangażowania przynoszą Ci więcej satysfakcji.

Loading...
Odpowiedz
Ewa Szczepaniak pisze:
15 sierpnia 2020 o 00:10

Asiu, poczekaj z gratulacjami na efekty 🙂 Na razie trzymaj kciuki!

Loading...
Odpowiedz
Jola pisze:
17 sierpnia 2020 o 11:39

Przede wszystkim gratuluję bycia już na takim etapie w copywriterskim zawodzie, że możesz odsunąć na bok pisanie dla klientów i zająć się innymi projektami :). To pewnie całe lata świetlne pracy! Podziwiam i mam nadzieję, że kiedyś też uda mi się dojść przynajmniej do 1 maila w skrzynce dziennie ;)).
A za kurs cz. 2 trzymam kciuki!

Loading...
Odpowiedz
Ewa Szczepaniak pisze:
17 sierpnia 2020 o 12:23

Jolu, uda Ci się szybciej, niż myślisz. To działa lawinowo: jeden klient, drugi, trzeci, a nagle się okazuje, że czwarty, piąty i szósty przyszli z polecenia. Aż pewnego dnia zastanawiasz się, czy masz jeszcze moce przerobowe, żeby w ogóle pomyśleć o kolejnej współpracy. Zobaczysz, że tak będzie. A okresy „posuchy” też są normalne. I zawsze tak jest, że po dołku przychodzi klęska urodzaju.

Loading...
Odpowiedz

Co o tym myślisz?Cancel reply

Bądźmy w kontakcie

Kurs copywritingu

kurs copywritingu

Kompendium wiedzy o pisaniu:

książka o pisaniu

Materiały o copywritingu, pisaniu, dobrym stylu – za free:

Copyright by Tekstowni.pl 2016-2025
Polityka prywatności Tekstowni.pl
Zarządzaj zgodami plików cookie
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii - takich jak pliki cookie - do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje witryny.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest konieczny w uzasadnionym celu - umożliwia korzystanie z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zobacz preferencje
{title} {title} {title}
%d