Tekstowni.pl
  • kursy copywritingu
  • Dla copywritera
  • Dla przedsiębiorcy
  • Książka
  • Wiedza
    • Baza wiedzy
    • Podcast
  • Gratis
    • Bezpłatne materiały
    • Quizy
  • My
  • Kontakt
przez Ewa Szczepaniak

Jaki copywriting podoba się Google?

Masz świetny produkt lub usługę. Strona gotowa, czekasz… I nic. Dlaczego? Przyczyny mogą być różne. Może klientów zniechęca słaba funkcjonalność strony? Może słaby tekst? A może po prostu ludzie nie mieli szansy obejrzeć Twojej witryny, bo wyszukiwarka „upchnęła” ją gdzieś na entej stronie w wynikach wyszukiwania? Dowiedz się, jak tekstami pozycjonować stronę w Google.

jak pozycjonować stronę w google

Jeśli chcesz, by Twoja strona miała wysoką pozycję i dawała się znaleźć użytkownikom sieci, zadbaj o elementy istotne z punktu widzenia wyszukiwarki. Jest ich ok. 200, ale ja ograniczę się do tych z mojej branży, a więc związanych bezpośrednio z tekstem – z częstotliwością jego publikowania, z jakością i układem.

Oto 3 podpowiedzi, które pomogą Ci wypozycjonować Twoją stronę w Google za pomocą samych tekstów:

Umieszczaj w tekstach słowa kluczowe

Słowa kluczowe sygnalizują wyszukiwarce tematykę strony i są podstawą do określenia trafności wyszukiwania. Dobrze, jeśli:

  • jest ich sporo – gdyby zrobić zestawienie słów na stronie i częstotliwości ich użycia, to słowa kluczowe powinny znaleźć się na pierwszym miejscu;
  • pojawiają się w tej samej kolejności co we frazie, na którą pozycjonujesz stronę (jeśli więc np. chcę, żeby użytkownicy znajdowali mnie po wpisaniu frazy „pisanie tekstów reklamowych”, w tekście powinnam umieścić wyrażenie w takiej właśnie formie, a nie np. „teksty reklamowe pisanie”);
  • są w adresie strony;
  • używasz ich w nagłówkach;
  • pojawiają się w pierwszych 100 słowach tekstu na stronie;
  • zostały wpisane je jako tzw. alt tagi – niewyświetlany tekst alternatywny obrazków.
Zobacz także:

  • Teksty SEO — wszystko, co warto o nich wiedzieć Zobacz, jak krok po kroku zoptymalizować tekst pod wyszukiwarkę.
  • Praktyczny kurs Tekst SEO krok po kroku – naucz się, jak tworzyć treści, które Google pokocha. Do przerobienia w jeden weekend!

Publikuj treści dobrej jakości

Skończyły się czasy, kiedy słowa kluczowe, upchnięte niekiedy w bezsensownie brzmiące zbitki wyrazowe, dawały bezwzględną przewagę w wyszukiwarce. Algorytm Panda sprawdza stronę, by wyeliminować z wyników wyszukiwania witryny nieprzydatne dla użytkowników. 23 pytania, które pojawiły się na oficjalnym blogu Google Webmaster Central jako podpowiedzi dla właścicieli stron, sugerują, że warto zadbać o:

  • wiarygodność podawanych na stronie informacji (mile widziane jest np. podawanie źródeł informacji);
  • unikalność tekstu;
  • poprawność językową;
  • formatowanie tekstu poprawiające jego czytelność (krótkie akapity, śródtytuły, tabelki, wypunktowania itp.).
  • odpowiednią długość tekstu (jaką? Tego Google nie podaje, a wśród znawców tematu zdania są podzielone).
Zobacz także:

  • Jak długi powinien być tekst do Internetu  Zobacz, jakiej długości powinny być treści, które Google nagradza wyższymi pozycjami.
  • Dekalog webwritera Pisanie do Internetu rządzi się swoimi zasadami. Poznaj je!

Często aktualizuj content na swojej stronie

Algorytm Google Caffeine ceni sobie często aktualizowaną treść. I nie chodzi tu o dodawanie pojedynczych wyrazów, ale o stałe wzbogacanie witryny o wartościowe treści.

W przypadku dużych serwisów, zawierających newsy,  wymaganiu temu łatwo sprostać. W gorszej sytuacji znajdują się firmy, którym strona internetowa służy wyłącznie do promocji. Często stosowanym przez nie rozwiązaniem jest prowadzenie bloga firmowego. Nie tylko pomaga on witrynie „zaprzyjaźnić się” z Google, ale ma jeszcze taki „skutek uboczny”, że – o ile pojawiają się na nim atrakcyjne treści – „uzależnia czytelników” i przyzwyczaja ich do marki.

Angażuj swoich czytelników

Nie wystarczy, że „zwabisz” ludzi do siebie. Musisz ich jeszcze zatrzymać, żeby pokazać wszechmocnej wyszukiwarce, że można u Ciebie znaleźć coś naprawdę interesującego. Jak to zrobić?

  • W każdym z artykułów na swoim blogu podsuwaj podobne tematycznie treści, do których warto zajrzeć (tak, coś takiego jak te żółte ramki w tekście, który właśnie czytasz :-D)
  • Poproś swojego WordPressa, żeby automatycznie podpowiadał ludziom, co jeszcze warto przeczytać (pomogą Ci w tym specjalne wtyczki z kategorii Related posts; taką możliwość daje też czasem — tak jak u mnie — motyw strony). Jak to wygląda? Możesz zobaczyć pod tym postem.
  • Twórz angażujący content, np. quizy.
Zobacz także:

  • Podrasuj swój content, czyli 5 haczyków na czytelnika Poznaj 5 pozatekstowych sposobów na to, by internauci spędzali u Ciebie dużo czasu.

***

Ręczę za sposoby, które Ci przedstawiłam. Sama je stosuję i Google Analytics potwierdza: są efekty! Spróbuj i Ty. A może masz inny patent na to, jak pozycjonować stronę w Google? Podziel się nim w komentarzu.

jak pozycjonować stronę w google

Zapisz

Zapisz

Podziel się:

  • Click to share on Facebook (Opens in new window)
  • Click to share on X (Opens in new window)

Like this:

Like Loading...

Zobacz także:

Ewa Szczepaniak
Copywriterka, trenerka pisania, współzałożycielka pracowni copywriterskiej Tekstowni.pl. Pisze, uczy pisać i sama odkrywa wciąż nowe możliwości słowa. Autorka kursów pisania i poradników Sztuka projektowania tekstów i 101 technik copywritingu sprzedażowego.

2 komentarzy

Karol pisze:
18 kwietnia 2022 o 09:00

Dziękujemy za podpowiedzi 🙂 Skorzystamy z nich w naszych tekstach:)

Loading...
Odpowiedz
Ewa Szczepaniak pisze:
20 kwietnia 2022 o 11:59

Cieszę się, że mogłam pomóc. Trzymam kciuki za blog!

Loading...
Odpowiedz

Co o tym myślisz?Cancel reply

Bądźmy w kontakcie

Kurs copywritingu

kurs copywritingu

Kompendium wiedzy o pisaniu:

książka o pisaniu

Materiały o copywritingu, pisaniu, dobrym stylu – za free:

Copyright by Tekstowni.pl 2016-2025
Polityka prywatności Tekstowni.pl
Zarządzaj zgodami plików cookie
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii - takich jak pliki cookie - do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje witryny.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest konieczny w uzasadnionym celu - umożliwia korzystanie z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zobacz preferencje
{title} {title} {title}
%d