COPYLOGIKA

(nie tylko) dla laika

Podcast o copywritingu i zawodzie copywritera

Mama na (copywriterskim) freelansie. Rozmowa z Anną Nowacką i Kamilą Wrzask

Czy macierzyństwo i praca zdalna to związek idealny… tylko na Instagramie? Jak pracować, kiedy każdy dzień to żonglerka między obiadami a deadline’ami? Jeśli jesteś mamą i czujesz, że chciałabyś pisać na zlecenie, ale nie wiesz, od czego zacząć i czy da się to połączyć z opieką nad dziećmi, posłuchaj tego odcinka podcastu.

Jak budować markę za pomocą treści? Rozmowa z Marzeną Motyczką

Pewnie słyszałaś/-eś, że warto tworzyć treści, bo można w ten sposób dotrzeć do klientów. Ale jak tworzyć te treści z głową? Jak je publikować, żeby faktycznie osiągnąć założony cel? O tym rozmawiam z Marzeną Motyczką, mentorką przedsiębiorców.

Jak bezboleśnie zmienić zawód (i czy w ogóle warto)? Rozmowa z Anną Reczko

Czasem tak jest. Czujesz, że masz ochotę na zmianę. Coś cię zainteresuje. Ale boisz się, że koszty, a może są lepsi, rynek zatłoczony... Czasem jednak warto pójść za tym głosem. Tak jak bohaterki dzisiejszej rozmowy – Karolina i Patrycja, które pewnego dnia zamarzyły o tym, żeby zostać copywriterkami, poszły za tym marzeniem i to zmieniło ich życie.

Wszystko się zaczęło od copywritingu. Rozmowa z Karoliną Giżą i Patrycją Spotan

Czasem tak jest. Czujesz, że masz ochotę na zmianę. Coś cię zainteresuje. Ale boisz się, że koszty, a może są lepsi, rynek zatłoczony... Czasem jednak warto pójść za tym głosem. Tak jak bohaterki dzisiejszej rozmowy – Karolina i Patrycja, które pewnego dnia zamarzyły o tym, żeby zostać copywriterkami, poszły za tym marzeniem i to zmieniło ich życie.

Content manager vs. copywriterzy, czyli jak patrzą na Ciebie w agencji. Rozmowa z Anną Zaborowską

Jak się postarać o współpracę z agencją marketingową? Co już na starcie przekreśla szansę copywritera na współpracę, a co może mu dać fory? O tym wszystkim rozmawiam dziś z Anną Zaborowską – copywriterką, która przez 5 lat nadzorowała pracę innych copywriterów jako content manager w agencji marketingowej.

Syndrom oszusta. Czym jest i jak sobie z nim poradzić? Rozmowa z Małgorzatą Trzaskowską

Wkładasz wszystkie siły w swój projekt – np. w tekst dla klienta albo we własny produkt – a później myślisz, że wszystko, co zrobiłaś/-eś, jest beznadziejne. Dopieszczasz swoje prace w nieskończoność, kosztem swojego życia rodzinnego, zdrowia – kosztem siebie. Jeśli to o Tobie, koniecznie posłuchaj tego odcinka podcastu.

W copywritingu jest hajs, ale... Rozmowa z Danielem Bartosiewiczem

Dlaczego niektórzy copywriterzy nigdy nie zarobią na pisaniu tyle, ile by chcieli? Jakie cechy mogą sprawić, że drzwi do sukcesu w branży copywriterskiej otwierają się szeroko? Czy sztuczna inteligencja wymiecie copywriterów z rynku, czy wręcz przeciwnie, może daje nowe możliwości? Odpowiedzi na te pytania (i wiele innych) znajdziesz w tym podcaście.

Copy, SEO i długie wakacje w Azji. Rozmowa z Kasią Grzech

Jak prowadzić copywriterski biznes, żeby można było sobie pozwolić na długie egzotyczne podróże? Czy AI wyprze copywriterów? Jak nowy pomysł Google może zaszkodzić twórcom i kto najbardziej powinien się obawiać? Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te pytania, posłuchaj rozmowy z Kasią Grzech.

Tekst, który (nie) sprzedaje. Co może pójść nie tak?

Co robi copywriter? Pisze teksty, które sprzedają. Teoretycznie… Często niestety te teksty sprzedają tylko z nazwy. Zachwalają – owszem. Pokazują korzyści – owszem. Ale jest w nich coś, co sprawia, że to zachwalanie i korzyści nikogo nie ruszają. Co to może być (i jak temu zaradzić?)

Słodko-gorzkie refleksje o tym, co było, jest i będzie

Jeśli chcesz wiedzieć, jak wyglądał świat copywritingu i biznesu online parę lat temu i co się zmieniło przez te ostatnie 8 lat albo chcesz rozwijać swój warsztat tekstowy i chętnie się dowiesz, jak możemy Ci w tym pomóc, albo jesteś częścią naszej wspaniałej społeczności i masz ochotę poświętować z nami, zachęcam Cię do posłuchania.

Zrezygnuj z tych 5 rzeczy, a zwiększysz swoje zarobki nawet o 100%. Rozmowa z Elą Markowską

Czy copywriter jest skazany na niskie dochody? Przeglądając licytacje pod ofertami ze zleceniami, można dojść do takiego wniosku. Jak w żadnym innym zawodzie zainteresowani podjęciem współpracy freelancerzy przebijają ceny… w dół. Zamiast zwiększać zarobki, tracą. A to tylko jedna z rzeczy, z których warto zrezygnować już na starcie.

5 rzeczy, których copywriterzy nie robią, a powinni. Rozmowa z Sylwią Rospondek

Jeśli chcesz wiedzieć, jak odpowiadać na zapytania ofertowe klientów, jak się wyróżnić z tłumu osób walczących o zlecenie, jak w sprytny sposób zapewnić sobie ciągłość zleceń, posłuchaj tego podcastu.

Pisać samemu czy zlecać tworzenie treści? Rozmowa z Anetą Łacwik

Jakie treści tworzyć, żeby rzeczywiście przyciągnąć klientów? Czy za pisanie bloga i prowadzenie mediów społecznościowych brać się samemu, czy lepiej zlecić to agencji? O tym wszystkim dziś.

Grafika tytułowa do podcastu, w którym absolwentki kursu copywritingu opowiadają, jak zaczęły z copywritingiem i co teraz robią.

Jeśli nie freelance, to co? O perspektywach zawodowych dla copywritera. Rozmowa z Emilią, Kasią, Karoliną i Patrycją — absolwentkami kursu „Zostań copywriterem”

Praca copywritera kojarzy się najczęściej z freelance’em. Tymczasem freelance to tylko ułamek możliwości, jakie ma sprawny copy. Losy zawodowe bohaterek dzisiejszego podcastu udowadniają, że opanowanie warsztatu copywriterskiego może być doskonałym punktem wyjścia do wieeelu, wielu ciekawych projektów.

Jakie pułapki prawne czyhają na copywritera? Rozmowa z adw. Joanną Legun

Poza samym pisaniem w zawodzie copywritera — jak zresztą w każdej działalności — przewijają nam się pewne kwestie prawne, które dla własnego bezpieczeństwa warto znać. Jeśli chcesz wiedzieć, jak działać copywritersko — jak dogadywać się z klientami, żeby nie napytać sobie biedy — np. na własne życzenie nie przyciąć sobie zarobków albo niechcący nie pozbawić się wynagrodzenia, posłuchaj tego odcinka.

Copywriting i wirtualna asysta — czy to dobre połączenie? Rozmowa z Agnieszką Pojdą

Czy wirtualna asysta to dobre uzupełnienie usług copywriterskich? Czym jest recykling treści i jak go wykorzystać w marketingu online? Na co zwraca uwagę właścicielka firmy rekrutująca osobę z dobrym piórem? O tym wszystkim (m.in.) usłyszysz w dzisiejszym odcinku.

O co chodzi z tym UX-em? Rozmowa z Marzeną Tomaszewską-Mikołajczak

UX, UX writing, microcopy — to coraz częściej powtarzane pojęcia. Co właściwie oznaczają? Czy jest to coś, czym powinien zainteresować się copywriter, czy raczej jest to działka tylko dla branży IT? A może UX da się zastosować na własne potrzeby, np. po to, żeby zrobić wrażenie na kliencie? O tym wszystkim porozmawiamy w dzisiejszym podcaście. Nic bardziej błędnego!

Grafika tytułowa podcastu, w którym 3 dziewczyny opowiadają, jak zacząć z copywritingiem.

Nigdy nie jest za późno na copy. Rozmowa z absolwentkami kursu „Zostań copywriterem”: Olą Szewczyk, Elą Markowską i Oliwią Bonarek

Być może kiedyś marzyłaś albo marzyłeś o tym, żeby pisać zawodowo, ale… ktoś Ci powiedział, że to bez sensu, że na tym nie zarobisz, więc dałeś się poprowadzić — albo zwieść — temu głosowi rozsądku i robisz coś, co kompletnie Cię nie cieszy, tłumacząc sobie, że już za późno na zmianę. Nic bardziej błędnego!

Copywriting – własny styl czy pisanie pod linijkę?

Czy copywriter może mieć własny styl? Czym właściwie jest dobry styl? Czy stosowanie zasad oznacza pisanie pod linijkę i rezygnację z siebie? Zobaczmy.

Copywriting jak zacząć - grafika do podcastu pt. Jak zostać copywriterem (nie tylko) w 2022 roku

Jak zostać copywriterem (nie tylko) w 2022 roku?

Czy w czasach, kiedy na rynku usług copywriterskich jest tak duża konkurencja, a w dodatku sztuczna inteligencja zaczyna tworzyć treści, warto jeszcze zostać copywriterem? Czy z copywritingu da się wyżyć? Jak zostać copywriterem i jak zostać takim copywriterem, który wyróżnia się profesjonalizmem? Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te pytania, posłuchaj tego odcinka podcastu.

Jak projektować funkcjonalne teksty do Internetu?

Pewnie to znasz: widzisz w sklepie jakiś przedmiot i czujesz, że musisz go mieć, bo jest świetny. Kupujesz i… okazuje się, że zakup nie do końca spełnił Twoje oczekiwania. Przedmiot wprawdzie jest piękny, ale kompletnie niefunkcjonalny. Z tekstem w Internecie może być tak jak z takim przedmiotem – może nawet być całkiem „ładny”, ale kompletnie niefunkcjonalny, przez co zamiast spełniać swoją funkcję, będzie tylko drażnił internautów. O ile w ogóle znajdzie się ktoś, kto doczyta taki tekst do końca.

Błędy copywriterów w poszukiwaniu zleceń. Rozmowa z Kamilą Czarnomską-Shiers

W jaki sposób copywriterzy zniechęcają do siebie klientów? Co mogą zrobić, żeby się wyróżnić? Czego oczekują klienci poszukujący osoby, która stworzy dla nich treści?

Copywriter -predyspozycje. Grafika tytułowa do podcastu pt. Czy każdy może zostać copywriterem

Czy każdy może zostać copywriterem?

Czy copywriting to zajęcie dla wybranych? Kto nie może albo kto nie powinien się nim zajmować? Czy trzeba mieć jakieś przygotowanie albo predyspozycje, żeby zawodowo projektować treści marketingowe? Te pytania stawia sobie wiele osób marzących o tekstowym freelansie. Jeśli jesteś jedną z nich – jeśli zastanawiasz się, czy nadajesz się na copywritera, ten podcast jest dla Ciebie.

Co kosztuje w copywritingu?

Od czasu do czasu w copywriterskich grupach na FB pojawia się pytanie o to, jak wycenić pracę dla klienta. I zawsze wcześniej czy później (najczęściej wcześniej) pojawia się ktoś, kto odpowiada: Zastanów się, ile Ci to zajmie, pomnóż liczbę godzin przez swoją stawkę godzinową i masz wycenę. Czyżby?

Jak to jest być copywriterem? Rozmowa z Mariuszem Litwinienką

Czy pisania można się nauczyć? Jak to jest być copywriterem? Co może zrobić początkujący copywriter, żeby się nie zniechęcić do projektowania tekstów pod wpływem jakiegoś drobnego niepowodzenia? O tym wszystkim usłyszysz w dzisiejszym odcinku.

Copywriting co to - grafika do podcastu, który odpowiada na to pytanie

Czym jest (i czym nie jest) copywriting?

Przez to, że obiegowe rozumienie copywritingu jest – powiedzmy – zaburzone, cierpią osoby, które zajmują się copywritingiem profesjonalnie (no bo wiadomo: skoro to takie nic, to dlaczego by za to płacić nie wiadomo ile), cierpi rynek, bo jest zalewany usługami marnej jakości, a tym samym cierpią także klienci, bo na te usługi marnej jakości trafiają. Czas sprostować to i owo.