Tekstowni.pl
  • kursy copywritingu
  • Dla copywritera
  • Dla przedsiębiorcy
  • Książka
  • Wiedza
    • Baza wiedzy
    • Podcast
  • Gratis
    • Bezpłatne materiały
    • Quizy
  • My
  • Kontakt
przez Ewa Szczepaniak

Copywriting za miliony monet, czyli jak zarabiać więcej na pisaniu

Z copywritingu można wyżyć. Można wyżyć nawet całkiem godnie. Ale trzeba dać sobie szansę. Szczególnie dziś, w czasach AI, nie wystarczy po prostu pewnego dnia wpaść na pomysł „będę zarabiać na pisaniu” i samym tylko legendarnym lekkim piórem próbować podbijać rynek. Jak się postarać o więcej?

Krok 1: Zdobywaj kolejne sprawności

Ustalmy raz na zawsze: copywriting to NIE jest pisanie byle czego. To nie lekkie pióro, które Cię niesie. To projektowanie tekstu pod założony cel. Im bardziej umiesz sterować słowami i zdaniami ku temu celowi, tym lepiej. Już samo to sprawi, że Twoja wartość na rynku rośnie.

A zatem: wierz w swoje wrodzone zdolności, ale nauki warsztatu nie zaniedbuj. Zwróci Ci się z nawiązką.

Już wkrótce ruszają zapisy na nowy, wyjątkowy kurs copywritingu. Chcesz dostać info?

  • Zapisz się na listę oczekujących. (To NIE zobowiązuje do zapisu na kurs). 

Krok 2 (do wyboru):

Teraz kiedy już jesteś prawdziwym ekspertem, pomyślmy, jak się zakręcić, żeby miesięcznie mieć na koncie wynagrodzenie bardziej niż godne.

Na pewno możesz brać każdą pracę, jaka tylko się nadarzy. Niech działa skala: dużo pracy = więcej pieniędzy. Ale to droga donikąd.

Po pierwsze: szybko się wypalisz i odechce Ci się. Nie tylko dużych ilości pracy, ale i pracy w ogóle. A copywriting znienawidzisz. 

Po drugie, przy takim podejściu do pracy nie dopieścisz każdego zlecenia. Wcześniej czy później jakieś mniejsze zadania zaczniesz przerzucać na wolne chwile (czyt. robić „na odwal się”) albo zaczniesz popełniać błędy, bo z przemęczeniem nie wygrasz. Klienci nie będą zadowoleni.

Jeśli w takim razie nie praca na akord, to co? Oto kilka sposobów:

Opcja 1: Naucz się języka obcego

Naucz się tak super. Tak, żebyś mógł pisać w tym języku dla firm, które prowadzą interesy międzynarodowe albo dla firm zagranicznych. Dlaczego nie?!

Nie muszę Cię przekonywać, że pieniądze będą 3, 4 albo i więcej razy wyższe niż te uznawane na naszym rynku za całkiem niczego sobie.

Opcja 2: Znajdź niszę i wyspecjalizuj się w niej

„Copywriterów” (samozwańców) jest mnóstwo. Prawdziwych copywriterów jest mniej. Ale tych prawdziwych, którzy dodatkowo są wyspecjalizowani np. w branży metalowej albo w hodowli mrówek… Uuuu! Ze świecą szukać! Jeśli już się takiego znajdzie, to jest on wart każdych pieniędzy.

Opcja 3: Pomóż ludziom naprawdę więcej zarabiać

„Piszę teksty, które sprzedają” — wielu copywriterów reklamuje się w ten sposób. Niewielu jednak potrafi udowodnić, że ich teksty rzeczywiście coś sprzedały. 

Jeśli faktycznie nauczysz się optymalizować konwersję i zwiększać zyski – wieść się rozniesie. Przyjdą ludzie z polecenia.

Jeśli na swojej stronie zamieścisz opinie klientów, którzy potwierdzą, że masz sprzedażowe supermoce – odwiedzający nie będą potrzebowali więcej zachęt do współpracy z Tobą.

Jednym słowem: kolejka do Ciebie ustawi się bardzo szybko. I obstawiam, że większość zainteresowanych zgodzi się na każde warunki. 

Opcja 4: Zaoferuj więcej

Nie poprzestawaj na projektowaniu tekstów. Poznaj narzędzia „z okolic” treści – np. umożliwiające tworzenie grafik i krótkich filmów do social mediów, i zaoferuj tworzenie treści od A od Z – od pomysłu aż po gotowe posty i rolki.

A może dołożysz do tego jeszcze strategię? Możesz tworzyć strategię komunikacji marki albo zaoferować content management – dobierać tematy i formaty do celów biznesowych swoich klientów, pisać samodzielnie lub zarządzać podwykonawcami, analizować skuteczność itd.

Krok 3 (niezbędny): Uwierz w siebie i w wartość swojej pracy

Last but not least, a nawet więcej: jakież to ważne! Ile ja osób spotykam, które boją się tak bardzo i nie wierzą w siebie do tego stopnia, że wyspecjalizowały się… w czekaniu.

Czekają, aż będą wszystko (ale to naprawdę wszystko) wiedzieć. Aż przeczytają wszystkie książki albo nawet jakąś napiszą. Aż klienci sami przyjdą. Aż… [wstaw, co tylko chcesz; na pewno znajdzie się ktoś, kto ma taki właśnie powód].

Jeśli i Ty do takich osób należysz…

Nie czekaj, aż wszystko dobrze się ułoży. Życie nigdy nie będzie doskonałe. Zawsze będą istniały wyzwania, przeszkody i mniej niż idealne warunki. A więc co? Zacznij teraz. Z każdym wykonanym krokiem będziesz rosnąć w siłę, będziesz rozwijać swoje zdolności, wzmacniać pewność siebie i będziesz odnosić coraz większe sukcesy. [Mark Victor Hansen]

Podziel się:

  • Click to share on Facebook (Opens in new window)
  • Click to share on X (Opens in new window)

Like this:

Like Loading...

Zobacz także:

Ewa Szczepaniak
Copywriterka, trenerka pisania, współzałożycielka pracowni copywriterskiej Tekstowni.pl. Pisze, uczy pisać i sama odkrywa wciąż nowe możliwości słowa. Autorka kursów pisania i poradników Sztuka projektowania tekstów i 101 technik copywritingu sprzedażowego.

Co o tym myślisz?Cancel reply

Bądźmy w kontakcie

Kurs copywritingu

kurs copywritingu

Kompendium wiedzy o pisaniu:

książka o pisaniu

Materiały o copywritingu, pisaniu, dobrym stylu – za free:

Copyright by Tekstowni.pl 2016-2025
Polityka prywatności Tekstowni.pl
Zarządzaj zgodami plików cookie
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii - takich jak pliki cookie - do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje witryny.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest konieczny w uzasadnionym celu - umożliwia korzystanie z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zobacz preferencje
{title} {title} {title}
%d