Tekstowni.pl
  • kursy copywritingu
  • Dla copywritera
  • Dla przedsiębiorcy
  • Książka
  • Wiedza
    • Baza wiedzy
    • Podcast
  • Gratis
    • Bezpłatne materiały
    • Quizy
  • My
  • Kontakt
przez Ewa Szczepaniak

Czy Google pokocha Twoje treści? Bezpłatny audyt pod kątem Helpful content

Twoja strona — Ty rządzisz. Możesz publikować, co chcesz. Teoretycznie… W praktyce: Google ma taki kaprys, żeby na Twojej stronie były same inspirujące i pomocne teksty, które ułatwią życie każdemu, kto na nie trafi. I co teraz? Możesz przejść do podziemia i pogodzić się z tym, że na Twoją stronę trafią wyłącznie ci, którym podasz adres. Albo możesz się dostosować. Twoja strona — Ty rządzisz.

 

Audyt, który dla Ciebie przygotowałam, pomoże Ci ocenić, czy Twoje treści są – jak to określają twórcy wszechmocnej wyszukiwarki — przydatne, rzetelne i ukierunkowane na użytkowników.

Pytań nie wymyśliłam sama. Wzięłam je z praźródła — z dokumentacji Google wyjaśniającej wymagania w zakresie Helpful content. Niektóre lekko przeredagowałam albo uprościłam, no i ułożyłam w test — tak żebyś czarno na białym miał, co jest już świetne, a co warto poprawić.

 

Audyt Helpful content — kilka kwestii technicznych:

 

1. Test składa się z 32 pytań zamkniętych (klikasz w odpowiedź zgodną z prawdą). Jego rozwiązanie powinno Ci zająć max. 5 minut (ja rozwiązałam go przez 2 minuty).

2. Jako „prawidłowe” zaznaczyłam te odpowiedzi, które są zgodne z oczekiwaniami Google. Za nie też dostaniesz 1 p. Za odpowiedzi niezgodne z wymaganiami wyszukiwarki jest 0 p.

3. Oprócz „tak” i „nie” w niektórych pytaniach znajdziesz też odpowiedzi „pośrednie” — „To zależy”, „Raz tak, raz nie”, „Czasami”, za które dostaniesz 0,5 p.  Dodałam je, bo z praktyki wiem, że treści najczęściej są nierówne – jedne wychodzą nam lepiej, inne gorzej.

Pamiętaj jednak, że Google może „punktować” niedoskonałości inaczej niż ja. O ile kilka literówek w tekstach nie powinno niweczyć Twoich wysiłków, o tyle już obecność w witrynie tekstów pisanych stricte pod wyszukiwarkę, z przerostem SEO nad treścią, może obniżać pozycję zakładek z wartościowymi artykułami.

Wniosek? Im więcej odpowiedzi w pełni zgodnych z tym, czego oczekują twórcy wyszukiwarki, tym lepiej.

4. Tym razem nie dodaję interpretacji wyników. Nie wiem, jaki procent spełnionych wymagań jest dla Google OK, a jaki jest zbyt mały. Ba! Podejrzewam, że to może zależeć od wielu czynników — np. od tego, jak wypadasz na tle konkurencji. 

Potraktuj ten test po prostu jako rachunek sumienia, a wyniki jako checklistę. Zrób screen albo wydrukuj, a potem punkt po punkcie, punkt po punkcie… 

To co, gotowy?

Zaczynamy!

Podziel się:

  • Click to share on Facebook (Opens in new window)
  • Click to share on X (Opens in new window)

Like this:

Like Loading...

Zobacz także:

Ewa Szczepaniak
Copywriterka, trenerka pisania, współzałożycielka pracowni copywriterskiej Tekstowni.pl. Pisze, uczy pisać i sama odkrywa wciąż nowe możliwości słowa. Autorka kursów pisania i poradników Sztuka projektowania tekstów i 101 technik copywritingu sprzedażowego.

Co o tym myślisz?Cancel reply

Bądźmy w kontakcie

Kurs copywritingu

kurs copywritingu

Kompendium wiedzy o pisaniu:

książka o pisaniu

Materiały o copywritingu, pisaniu, dobrym stylu – za free:

Copyright by Tekstowni.pl 2016-2025
Polityka prywatności Tekstowni.pl
Zarządzaj zgodami plików cookie
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii - takich jak pliki cookie - do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje witryny.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest konieczny w uzasadnionym celu - umożliwia korzystanie z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zobacz preferencje
{title} {title} {title}
%d