Komentarze do quizu Czy czeka Cię kariera copywritera?

Copywriter powinien przede wszystkim być…

Cóż, autentyczność to na pewno dobra rzecz przy pisaniu własnego bloga, ale już w pisaniu dla innych kluczowa cecha to elastyczność. Trzeba czasem „wejść” w temat i styl komunikacji zupełnie inny niż ten, jaki sam preferujesz.


Ktoś Ci zleca napisanie tekstu o swojej firmie. Wiesz tylko, że to firma budowlana. Co robisz?

Radzę Ci pytać, pytać i jeszcze raz pytać. To nie jest przejaw braku profesjonalizmu. Wręcz przeciwnie.


Który z podanych skrótowców jest akronimem mającym coś wspólnego z copywritingiem?

USP. To unikalna cecha oferty. TU możesz przeczytać więcej na ten temat.


Które z podanych haseł uważasz za dobry slogan dla pracowni copywriterskiej?

Naszym zdaniem zyskasz to hasło, które wygrywa choćby na drodze eliminacji (choć przyznasz, że jest w nim także ciekawa gra słów).


Brief to…

To formularz, w którym klient opisuje swoje oczekiwania. TU dowiesz się o nim więcej.


Które z tych skojarzeń pasują do zawodu copywritera?

Samodyscyplina i siła psychiczna — bezcenne. Ta pierwsza — bo nie zawsze jest wena i nie zawsze się chce, a deadline to deadline. Druga — bo przyjdą chwile zwątpienia, kiedy będziesz chciał rzucić całą tę pisaninę i wracać na etat. No i wiesz — trzeba wytrwać.


Które z tych zdań mogłoby być dewizą rasowego copywritera?

Cała sztuka w tym, żeby nie sprzedawać, ale pomagać kupować. Copywriting to nie sztuka dla sztuki, ale „sztuka dla sprzedawania”. Przykro mi, jeśli Cię rozczarowałam.


Niedziela, godzina 20.  Szykujesz się powoli do snu. Dzwoni telefon. To Twój stały klient chce zamówić pilnie tekst – na poniedziałek, na godzinę 9. Co robisz?

Radzę Ci zapobiegać takim sytuacjom. Telefon służbowy, wyłączony wieczorami i w dni wolne od pracy, to doskonałe rozwiązanie.


Każdy dobry tekst blogowy powinien być przede wszystkim…

Musi być podzielony na krótkie akapity, poprzecinany śródtytułami. Na niedociągnięcia językowe wiele osób nie zwróci uwagi. Język korzyści owszem, może się przydać, ale nie w każdym poście będzie potrzebny.


kurs copywritingu