Legenda głosi, że są jeszcze w internetach ludzie, którzy czytają artykuły od deski do deski. Ale…
Na wszelki wypadek nie przyzwyczajaj się do myśli, że Twoi czytelnicy zaliczają się właśnie do tej grupy.
A nawet jeśli… cóż, nawet najbardziej wytrwali potrzebują zachęty. Nikt nie lubi brać się za coś, co wydaje mu się drogą przez mękę.
Dlatego właśnie my, autorzy, musimy zadbać o to, by nasze teksty dyskretnie szeptały „Chodź, poznaj mnie”, zamiast krzyczeć „Uwaga, ciężka praca!”.
Jak zaprojektować tekst kuszący od pierwszego wrażenia?
🔸 Buduj krótkie zdania
Gdy przekraczasz 20 słów, czytelnik zaczyna łapać zadyszkę. Podziel takie zdanie na 2 lub 3 krótsze.
🔸 Dziel tekst na przemyślane akapity
Każdy akapit powinien przekazywać jedną konkretną myśl. To jak kolejne kroki w instrukcji – uporządkowane, prowadzące do celu.
🔸 Stosuj śródtytuły
Śródtytuły to nie tylko wizualne przerwy w tekście – to drogowskazy dla Twojego czytelnika (ech, to legendarne skanowanie!)
🔸 Wyróżnij przestrzenią ważne treści
Kluczowe informacje zasługują na specjalne wyróżnienie. Otocz je przestrzenią z góry i z dołu, wyodrębnij jako samodzielny akapit.
Pamiętaj: tak jak w muzyce cisza jest równie ważna jak dźwięk, tak w tekście przestrzeń jest równie istotna jak słowa. To właśnie umiejętne gospodarowanie tą przestrzenią sprawia, że tekst staje się przyjazny i zachęcający do lektury.
PS Dzisiejszy post to okruszek tego, co jest w jednej z lekcji kursu Zostań copywriterem. Chcesz mieć pełny warsztat? Chodź:
Zapisy trwają. Startujemy już 3 III.