Tekstowni.pl
  • kursy copywritingu
  • Dla copywritera
  • Dla przedsiębiorcy
  • Książka
  • Wiedza
    • Baza wiedzy
    • Podcast
  • Gratis
    • Bezpłatne materiały
    • Quizy
  • My
  • Kontakt
przez Ewa Szczepaniak

Jak wybrać dobrego copywritera?

Wartościowe treści będą dla Ciebie zarabiać  – to pewne. Co jednak zrobić, jeśli nie masz czasu pisać lub wiesz, że z pisaniem Ci nie po drodze? Potrzebny Ci copywriter! Zobacz, jak wybrać naprawdę dobrego.

jak wybrać copywritera

Decydując się na współpracę z copywriterem, robisz poważny krok. Powierzasz komuś zadanie, od którego zależy w dużej mierze sukces Twojej firmy, a zatem i Twój poziom życia. Tu nie ma miejsca na kierowanie się wyłącznie ceną. Musisz sprawdzić, czy osoba, którą zamierzasz zatrudnić, rzeczywiście zna się na rzeczy. Jak to zrobić?

Sprawdź doświadczenie copywritera

Jeśli nie chcesz, by na Tobie eksperymentowano, zapytaj o portfolio. Sprawdź, co pisała dotychczas osoba, która oferuje Ci swoje usługi. Poproś także o referencje. Zwróć uwagę, czy są to jedynie opinie potwierdzające wykonanie zadania, czy też widać w nich taki efekt, na jakim Ci zależy.

Szukasz dobrego copywritera? Oceń teksty

Przeczytaj przykładowe teksty. Jakim językiem są napisane? Jak Ci się je czyta? Czy jest to jakość, pod którą mogłabyś się podpisać? Jak się czujesz na stronie copywritera, z którym współpracę rozważasz? Czy chciałbyś, aby Twoi klienci czuli się tak na Twojej stronie?

Copywriter pyta? To dobry znak!

Nie można napisać skutecznego tekstu, jeśli nie pozna się dobrze firmy, której tekst ma dotyczyć, grupy docelowej (Twoich klientów) i oferowanego jej produktu.

Czy Twój copywriter poprosił Cię o wypełnienie briefu? Czy dopytał o szczegóły? Wypytał o Twoje oczekiwania, konkurencję, klientów?

Nie ufaj niskim cenom

Niska cena to zazwyczaj niska jakość, jak w każdej dziedzinie życia. Jeśli ktoś wycenia 1000 znaków na kilka czy kilkanaście złotych, zastanów się! Aby się utrzymać, taka osoba musi w ciągu godziny zrealizować kilka zleceń, poświęci Ci więc 20–30 minut. To zbyt krótki czas, by przeanalizować rynek, konkurencję, poznać dokładnie Twój produkt oraz grupę docelową, zaprojektować tekst, napisać go, sprawdzić i zoptymalizować pod kątem SEO.

Nie ufaj krótkim terminom

Tekst „na jutro” to zły znak z co najmniej dwóch powodów. Pierwszy to ten opisany w poprzednim punkcie. Przygotowanie skutecznego tekstu jest czasochłonne, wymaga wykonania wielu innych czynności niż tylko pisanie – zebrania materiałów, przemyślenia tematu.

Drugi powód to terminarz copywritera. Jeśli wieje w nim pustką i każde nowe zlecenie może być wykonane od ręki, to dowód, że żaden klient nie zostaje na dłużej. Dlaczego? Sam sobie odpowiedz na to pytanie.

***

To jak wybrać dobrego copywritera? Rozsądnie. Nie ulegaj takim wątpliwym korzyściom jak niska cena czy krótki termin. Pamiętaj, że szukasz kogoś, kto stanie się głosem Twojej marki. Niech to będzie głos donośny i przekonujący, choćbyś musiał zainwestować w niego trochę czasu i pieniędzy. Zwróci się z nawiązką.

Zapisz

Podziel się:

  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku (Otwiera się w nowym oknie) Facebook
  • Kliknij, aby udostępnić na X (Otwiera się w nowym oknie) X

Dodaj do ulubionych:

Lubię Wczytywanie…

Zobacz także:

Ewa Szczepaniak
Copywriterka, trenerka pisania, współzałożycielka pracowni copywriterskiej Tekstowni.pl. Pisze, uczy pisać i sama odkrywa wciąż nowe możliwości słowa. Autorka kursów pisania i poradników Sztuka projektowania tekstów i 101 technik copywritingu sprzedażowego.

Co o tym myślisz?Anuluj pisanie odpowiedzi

Bądźmy w kontakcie

Kurs copywritingu

kurs copywritingu

Kompendium wiedzy o pisaniu:

książka o pisaniu

Materiały o copywritingu, pisaniu, dobrym stylu – za free:

  • Polityka prywatności
  • Kontakt
Copyright by Tekstowni.pl 2016-2025
Polityka prywatności Tekstowni.pl
Zarządzaj zgodami plików cookie
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii - takich jak pliki cookie - do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje witryny.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest konieczny w uzasadnionym celu - umożliwia korzystanie z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zobacz preferencje
{title} {title} {title}
%d