Tekstowni.pl
  • kursy copywritingu
  • Dla copywritera
  • Dla przedsiębiorcy
  • Książka
  • Wiedza
    • Baza wiedzy
    • Podcast
  • Gratis
    • Bezpłatne materiały
    • Quizy
  • My
  • Kontakt
przez Ewa Szczepaniak

4 rzeczy, których nie wiesz o książce „Sztuka projektowania tekstów” (a powinieneś!)

360 stron. 8 rozdziałów podzielonych na mniejsze części. Ponad 100 ćwiczeń z kluczem odpowiedzi. To wszystko już wiesz o książce, która lada dzień (23 lipca) doczeka się premiery. Jest jednak jeszcze kilka faktów, których nie zdradziłam do tej pory. Chcesz je poznać?

sztuka projektowania tekstów

W książce „wystąpili” ludzie, których znasz i (zapewne) lubisz

Jeśli byłeś na którymś z naszych kursów, to wiesz, że wszystko, czego uczę, ilustruję przykładami. Nie inaczej jest w książce. A ponieważ jest to poradnik dla blogerów, postanowiłam, że przykłady również będą pochodzić od blogerów. Żadnych pisarzy, z którymi trudno się równać początkującym. Tylko „zwykli” ludzie, którzy dzięki swoim tekstom osiągnęli sukces w sieci albo są na najlepszej drodze ku temu.

Czyjej twórczości możesz posmakować na kartach książki? Och, lista jest dłuuuga. Pewnie też nie wszystkie nazwiska i nazwy  blogów coś Ci powiedzą. Ale Janinę Bąk, Jacka Kłosińskiego, Agnieszkę Krzyżanowską czy Kasię Aleszczyk pewnie znasz. Reszta inspirujących autorów niech pozostanie niespodzianką.

Książka powstała na podstawie kursu

Pamiętasz nasz pierwszy duży kurs? Pisz tak, żeby chcieli czytać – tak się nazywał. Powstał w 2. połowie 2017 roku (jeszcze zanim ukazała się książka innego autora pod bardzo podobnym tytułem).

Był elitarny, można powiedzieć, bo kursanci 1. edycji skorzystali z niego jako jedyni. Później rządy przejęły u nas kursy copywriterskie i tak jakoś zostało.

Ale Pisz tak, żeby chcieli czytać to jednak był kawał roboty! 4 moduły, 150 stron materiałów w PDF. Szkoda mi było, żeby tak kurzył się na twardym dysku. Postanowiłam więc wydać go jako książkę. Tzn. taki był pierwotny plan, ale plany mają to do siebie, że lubią się zmienić.

Po przemyśleniu i po konsultacjach z jedną z kursantek (Magda, dziękuję raz jeszcze!) doszłam do wniosku, że:

  1. Na książkę (taką porządną, z prawdziwego zdarzenia) to za mało.
  2. Kurs – mimo że długo dopieszczany – był jednak niedoskonały, jak to zwykle z pierwszymi próbami bywa.
  3. Książka ma być kompendium – ma zawierać wszystko, czego może potrzebować osoba, które chce lepiej pisać. 

Zaczęłam poprawiać, dopisywać, przerabiać. I tak przez ponad pół roku…

Jest dodatek do pobrania

Podoba mi się znany z amerykańskich książek zwyczaj zamieszczania na stronie autora bonusów dla czytelników. Nie znam polskiej książki, w której takie rozwiązanie zostałoby zastosowane (jeśli Ty znasz, podrzuć tytuł!), ale postanowiłam zaryzykować we własnej.

I tak oto na czytelników mojego dzieła czeka specjalna strona. Kto na nią zajrzy, będzie mógł sobie pobrać bank słów, które zachwalam w książce jako te warte używania – dynamicznych czasowników i zmysłowych przymiotników.

Pomysł mam taki, żeby ten materiał rozwijać, a kto wie, może z czasem udostępnić czytelnikom jakiś dodatkowy prezent.

W książce znajdziesz kilka ciekawostek

Choć jak zwykle stawiałam na konkret i w Sztuce projektowania tekstów – wierz mi – jest go duuuużo, to starałam się też dodać kilka akcentów, które nieco uprzyjemnią Ci lekturę. No wiesz, żeby nie było tak sucho. Tu jakieś mądre słowa, tam zaskakująca statystyka albo jakaś ciekawostka.

I tak oto między wierszami wypchanymi tekstowym mięsem dowiesz się m.in.

  • jaki jest najśmieszniejszy dowcip świata (wybrany w poważnym badaniu);
  • jaki zapach czuł Vladimir Nabokov, kiedy słyszał przeciągłe westchnienie aaach, a jaki przy zwykłym ach;
  • jak kelnerzy pomogli odkryć potężną technikę trzymania w napięciu, wykorzystywaną w filmach i dobrych tekstach.

***

Książka już się dosmaża. Być może w chwili, kiedy czytasz ten tekst, ktoś właśnie zszywa blok z okładką albo wyprawia tomy w drogę z drukarni do wydawnictwa, skąd z kolei ruszą do czytelników.

Trzymaj kciuki, żeby każdemu, do kogo trafią, przyniosły mnóstwo tekstowych korzyści.

 

Podziel się:

  • Click to share on Facebook (Opens in new window)
  • Click to share on X (Opens in new window)

Like this:

Like Loading...

Zobacz także:

Ewa Szczepaniak
Copywriterka, trenerka pisania, współzałożycielka pracowni copywriterskiej Tekstowni.pl. Pisze, uczy pisać i sama odkrywa wciąż nowe możliwości słowa. Autorka kursów pisania i poradników Sztuka projektowania tekstów i 101 technik copywritingu sprzedażowego.

Co o tym myślisz?Cancel reply

Bądźmy w kontakcie

Kurs copywritingu

kurs copywritingu

Kompendium wiedzy o pisaniu:

książka o pisaniu

Materiały o copywritingu, pisaniu, dobrym stylu – za free:

Copyright by Tekstowni.pl 2016-2025
Polityka prywatności Tekstowni.pl
Zarządzaj zgodami plików cookie
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii - takich jak pliki cookie - do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje witryny.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest konieczny w uzasadnionym celu - umożliwia korzystanie z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zobacz preferencje
{title} {title} {title}
%d