Wyniki quizu "Czy czeka Cię kariera copywritera?"

9 punktów
Jesteś urodzonym copy! Wiesz, o co chodzi w całym tym pisaniu, masz odpowiednią osobowość i  niczego Ci nie brakuje, jeżeli chodzi o wiedzę. Jeśli to wszystko nabyte, to znak, że masz doświadczenie i potrafisz się z niego uczyć. Jeśli natomiast jeszcze nie zacząłeś pracy jako copy, to nie wiem, na co czekasz. Najwyraźniej jest Ci (nomen omen) pisana. „Jedyne słuszne” odpowiedzi już znasz ;), ale może chcesz z ciekawości zobaczyć komentarze do pytań?
8-7 punktów
Od kariery dzieli Cię jeden krok Nieźle! Punkcik albo dwa — cóż to jest! Chociaż… wiesz, to zależy, co poszło nie tak. Jeśli mylisz się w kwestii warsztatu, to może to drobnostka, a możesz też nadszarpnąć swój autorytet w oczach klienta. Jeśli z kolei pielęgnujesz w głowie zbyt wyidealizowany obraz copywriterskiej działalności, możesz się boleśnie rozczarować, a nawet zniechęcić do zawodu. Chcesz zobaczyć, w czym się pomyliłeś?
6-5 punktów
Ambitny z Ciebie gość, ale trochę pracy przed Tobą Prawie pół na pół. No prawie. Liczyłeś na więcej, co? A jednak gdzieś się mylisz i lepiej zweryfikuj to, póki czas. Copywriterski freelance to — wbrew pozorom — poważna sprawa. Wymaga szerokiej wiedzy, warsztatu i wypracowanych nawyków. Nie mówiąc już o realistycznym podejściu. Prostuj, co się da. Szlifuj umiejętności. Jeszcze będą z Ciebie ludzie ;). Chcesz zobaczyć, co jest do wyprostowania?
4-3 punkty
No wiesz… Kawał drogi przed Tobą. Coś tam słyszałeś, coś tam wiesz, ale to ciągle echo z dalekich stron. Wygląda na to, że albo Twoja wizja nieco odstaje od rzeczywistości, albo warsztat kuleje. Głowa do góry! Na podstawach, które już masz, możesz zbudować całkiem solidną budowlę, choć na pewno chwilę to potrawa. Zacznij od rozmowy z kimś, kto już pracuje jako copy. Może Cię naprowadzi? Może coś podpowie? Pomoże zrobić kolejny krok? A może jeszcze wcześniej chcesz wiedzieć, gdzie w teście pobłądziłeś?
0-2 punkty
2-0 punktów: Musisz się jeszcze duuuuuuużo nauczyć… Powiedzmy sobie szczerze: może i masz zadatki na dobrego copy, ale póki co są one głęboko ukryte. Ich wydobycie to, po pierwsze, kwestia podreperowania wiedzy — do copywritingu naprawdę nie wystarczą piątki z wypracowań w szkole. Po drugie: czeka Cię też trochę porządnej pracy nad sobą. Ale wiesz co? Warto! Bo takiej satysfakcji z siebie i poczucia sprawstwa, jaką daje (m.in.) copywriterski freelance, nie zapewni Ci żaden etat. Może zaczniesz od sprawdzenia, gdzie w quizie popełniłeś błąd?

Jeśli chcesz dostać komentarz do pytań (no wiesz — żeby zobaczyć, gdzie Twoje myślenie rozmija się z rzeczywistością), zostaw nam swoje namiary. Zaraz Ci podeślemy link do sekretnej strony z wyjaśnieniami.