Odpowiedzi do quizu Czy potrafisz napisać skuteczny tekst sprzedażowy?
Wyobraź sobie, że stworzyłeś kurs o projektowaniu wnętrz. Gdybyś musiał opowiedzieć o nim 1 zdaniem, które z poniższych zdań byś wybrał?
Prawidłowa odpowiedź: To kurs, dzięki któremu zyskasz kilka dodatkowych metrów w mieszkaniu i nigdy już nie będziesz mieć problemów z przechowywaniem drobnych, ale potrzebnych rzeczy.
To zdanie podkreśla korzyści dla klienta, podczas gdy pozostałe są skoncentrowane na firmie lub produkcie.
- Jak pisać językiem korzyści? Zobacz, na co kłaść nacisk w tekście sprzedażowym, żeby przekonać klienta, że warto kupić Twój produkt.
Z rozmów z klientami wiesz, że cena Twojego kursu wzbudza obiekcje. Czy będziesz się do tych obiekcji ustosunkowywać w tekście sprzedażowym?
Zdecydowanie tak! W książce „Zakamarki marki” Paweł Tkaczyk tłumaczy to tak:
Potencjalny klient właśnie przeczytał Twoją ofertę. Odkłada kartkę i słyszysz: „Tak, ale…”. Przegrałeś! Jeśli musisz na końcu bronić swojego tekstu reklamowego, to znaczy, że był od początku źle napisany. Postaraj się
przewidzieć wszystkie „ale” i znajdź na nie skuteczny sposób, zanim Twój
odbiorca zdąży o nich pomyśleć. Nie pozwól mu przejąć inicjatywy – jeśli
spodziewasz się wątpliwości, wyeliminuj je.„Wiemy, że do tej pory radziliście sobie bez obecności w Internecie, ale rynek się zmienia, a konkurencja nie śpi. Wiemy też, że obawiacie się kosztów, ale nasz system to najtańsze rozwiązanie na rynku…”.
Bądź o krok do przodu.
- Jak pokonać obiekcje klienta? Ludzie zastanawiający się nad zakupem mają obiekcje dotyczące ceny, przydatności produktu i wiarygodności oferty. Dowiedz się, jak zbić każdą z nich.
Co to jest USP?
USP – z ang. unique selling proposition – to unikalna cecha produktu.
- USP, czyli dlaczego mam kupić właśnie od Ciebie? Wszystko o tym, czym jest USP i jak je znaleźć.
Jak opisałbyś produkt w tekście sprzedażowym?
Radziłabym Ci opisywać produkt szczegółowo. Każdy z nas lubi wiedzieć, co kupuje. Jeśli opiszesz produkt zbyt zdawkowo i klient nabierze się na własne wyobrażenia o ofercie, prawdopodobnie będzie to jedyny interes, jakiego dobijecie.
Ograniczenie czasowe, typu „Uwaga, cena obowiązuje tylko dziś, od jutra rośnie o 200 zł”, to:
…dobry zabieg. Zdecydowanie! Potwierdzają to zarówno obserwacje,, jak i badania. Owszem, wielu klientów twierdzi, że coś takiego ich zniechęca, ale najczęściej są to osoby, które i tak nie miały zamiaru skorzystać z oferty. Jeśli ktoś się zastanawia, ograniczenie podziała na niego motywująco.
Co to jest CTA?
To wezwanie do działania – skrótowiec od ang. call to action
Które z tych elementów na pewno powinny znaleźć się na stronie typu landing page (sprzedażowej) kursu online?
Absolutnym must have jest w takim tekście wezwanie do działania. Również opinie i referencje, o ile takimi dysponujesz, są bardzo ważnym elementem.
Nie radzę Ci natomiast zamieszczać niczego, co mogłoby wyprowadzić potencjalnego klienta ze strony. Zapomnij zatem o podawaniu na landing page linków czy formularzy, które zapraszają do zapisu z koniecznością potwierdzenia.
Które wezwanie do zakupu kursu nt. pielęgnacji ciała będzie najlepsze?
Najlepszym CTA jest Chcę być coraz piękniejsza. Po pierwsze dlatego, że jest ono w 1 os. lp,, a badania potwierdzają, że takie wezwania są znacznie skuteczniejsze niż te w 3 osobie. Poza tym to wezwanie jako jedyne z zaproponowanych przypomina klientowi, po co dokonuje zakupu (zawiera korzyść).