😕
Musimy się czasem nieźle napocić, żeby zastosować techniki copywriterskie, zasady perswazji albo odkryć jakiś temat na nowo. A jeśli jeszcze chcemy stworzyć tekst, który będzie się rozchodził jak pikantna plotka… ech!
👇
Na szczęście bracia Heath w swojej genialnej książce „Made to Stick” (wydanej w Polsce jako „Przyczepne historie”) podpowiadają, jak stworzyć wciągający przekaz, który porwie tłumy!
🤩
Wymieniają 6 czynników, które jak magnes przyciągną uwagę odbiorcy i będą trzymać ją w napięciu aż do samego końca tekstu.
1️⃣ Prosty [Simple]
Jak to zwykle bywa, sekret tkwi w prostocie.
Pamiętaj, żeby używać zwykłych słów i tak formułować zdania, aby nie narażać odbiorcy na niepotrzebny wysiłek. Znajdź core idea swojego tekstu, przekazuj informacje w kompaktowej formie i odwołuj się do zjawisk znanych czytelnikowi.
2️⃣ Zaskakujący [Unexpected]
„Ale jak to?!”
Jeśli taka myśl pojawi się w głowie czytelnika, wygrałeś.
Daj odbiorcy coś, czego się nie spodziewa, i dbaj o to, by wciąż na nowo rozpalać jego ciekawość.
3️⃣ Konkretny [Concrete]
Dobry tekst to tekst pełen konkretów. Unikaj abstrakcji, podawaj liczby i fakty, powołuj się na przykłady, a ludzie będą czytali Twój artykuł jak najlepszą powieść.
4️⃣ Wiarygodny [Credible]
Nie zapomnij o dowodach. Im więcej statystyk, badań, opinii ekspertów, tym bardziej tekst staje się wartościowy w oczach odbiorcy.
5️⃣ Emocjonalny [Emotional]
Suchy tekst dobrze się sprawdza w podręcznikach.
Gdy tworzysz swoje treści, nie zapomnij o tym, by rozpalić emocje czytelnika (a nawet poprowadzić go czasem od udręki do ekstazy ;)).
6️⃣ Przekazany za pomocą historii [Story]
Nie ma nic lepszego niż wciągająca historia.
Kiedy wyobraźnia czytelnika zacznie pracować, będzie on bardziej osobiście podchodził do tematu i łatwiej zrozumie zawiłe teorie.
👇Który z tych 6 elementów jest Twoim zdaniem najważniejszy?