Brzydka prawda o tym, jak czytają internauci

Każdy tekst, który tworzymy do sieci, powinien mieć usystematyzowaną strukturę. A to oznacza, że musimy zadbać o odpowiednie podtytuły, czytelnie rozmieszczone bloki tekstu i hierarchię treści.

Wszyscy chcemy, żeby nasze teksty były czytane NIE TYLKO przez roboty.

Czasem jednak mimo wymuskanego do granic możliwości SEO okazuje się, że czytelnik po krótkim scrollowanku opuszcza witrynę 😭
👇
Statystyki są brutalne. Według Copybloggera tylko 20% użytkowników czyta treść poza nagłówkiem. 38% osób, które wejdą na stronę, opuści ją, zanim zaangażuje się w treść.
👇
Na szczęście są sposoby, żeby ułatwić odbiorcy drogę od nagłówka aż do zakończenia naszego tekstu 🧐

Oto 4 proste triki, które sprawią, że stworzona przez nas treść będzie przyjazna w odbiorze:

🔸 Uporządkowana struktura treści

Każdy tekst, który tworzymy do sieci, powinien mieć usystematyzowaną strukturę. A to oznacza, że musimy zadbać o odpowiednie podtytuły, czytelnie rozmieszczone bloki tekstu i hierarchię treści.

🔸 Przyjazne formatowanie tekstu

Pewnie się zgodzicie, że nikt nie lubi mrużyć oczu podczas czytania. Dlatego zadbajcie, aby na Waszych stronach czcionka była nie mniejsza niż 14 px

Dodatkowo im większa jest przestrzeń między dwoma wierszami tekstu, tym bardziej tekst „oddycha” – łatwiej się go czyta. (Optymalnym rozwiązaniem będzie odstęp wielkości 24 px).

🔸 Ekstremalnie prosta komunikacja

Zawiły język odstrasza odbiorców. Starajcie się jak najbardziej upraszczać komunikację, używać tych słów, których używają Wasi klienci.

🔸 Krótkie zdania i akapity

Ten, kto przebrnął kiedykolwiek przez ścianę tekstu w Internecie, wie, że to nie lada wyzwanie 🤠 Ludzie nie lubią się zbytnio męczyć, więc nie fundujmy im tego.

Przyjmuje się, że akapity powinny mieć maksymalnie 3-4 wierszy. Dlaczego?

Bo akapity tej długości nie przytłaczają, nie męczą. Jeśli do tego składają się z krótkich zdań, które dodają tekstowi dynamiki… Ech, aż chce się iść dalej!
🔸
Jestem bardzo ciekawa, na jakie strony trafiacie częściej: przyjazne dla użytkownika czy odstraszające? 🧐
.

Co o tym myślisz?