Umawiasz się z klientem na stworzenie 5 tekstów do serwisu internetowego. Podpisujecie umowę, w której przekazujesz prawa majątkowe autorskie. Klient publikuje Twoje teksty, ale podpisuje je innym nazwiskiem. Czy miał to tego prawo? Tak Nie To zależy Umowa NDA to: Umowa o poufności Umowa o należnej decyzyjności autorskiej Umowa o zakazie konkurencji Jak muszą być przeniesione prawa autorskie majątkowe, żeby ustalenia były ważne? Jeśli ktoś płaci za tekst, to już domyślnie prawa autorskie majątkowe należą do niego. Nie trzeba ich przekazywać dodatkowo. Trzeba to zrobić w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Wystarczy online, nawet wzmianka w mailu. Kto może podpisać umowę o dzieło? Copywriter nieprowadzący działalności gospodarczej Copywriter prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą Copywriter działający w ramach inkubatora przedsiębiorczości Podpisujesz z klientem umowę przewidującą zadatek. Klient wpłaca ten zadatek, a później okazuje się, że nie możesz napisać tekstu, chcesz się wycofać z umowy ze swojej winy. Co to dla Ciebie oznacza? Oddaję klientowi zadatek i rozchodzimy się w zgodzie. Nie mogę się wycofać. Po wzięciu zadatku muszę zrealizować zlecenie. Jeśli nie, to sprawa skończy się w sądzie. Odstępuję od umowy i z ciężkim sercem zwracam klientowi podwójną kwotę zadatku. Klient chce mieć pewność, że dotrzymasz terminu, i proponuje kary umowne. Jaki zapis jest dla Ciebie najkorzystniejszy? Kara za zwłokę Kara za opóźnienie Niuanse językowe nie mają tu znaczenia. Kara to kara Czy w razie zmiany treści umowy trzeba podpisać aneks do umowy? Tak, zawsze Nie, nigdy nie ma takiego obowiązku To zależy Które zdania są zgodne z prawdą? Copywriter może zawsze zapisać sobie w umowie, że nie bierze odpowiedzialności za szkody, jakie mógłby wyrządzić zleceniodawcy albo jego klientom. Można zawrzeć umowę mailowo, chyba że zgodnie z przepisami prawa jest to typ umowy, która musi być zawarta w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Copywriter, który podpisał z klientem umowę niezawierającą klauzuli o poufności, może pochwalić się współpracą, zamieszczając na stronie logo klienta. Copywriter zatrudniający podwykonawców powinien uzyskać od tych podwykonawców przeniesienie na siebie praw autorskich majątkowych, jeżeli chce dalej te prawa przenieść na swojego klienta. Loading … Podziel się:TwitterFacebookLike this:Like Loading...