1. Czy czytelnicy znajdą u Ciebie oryginalne informacje, raporty, badania lub analizy?

 
 
 

2. Czy Twoje teksty zawierają pełny, wszechstronny opis tematu?

 
 
 

3. Czy czytelnik znajdzie w Twoich tekstach wnikliwą analizę lub interesujące informacje, które nie są oczywiste?

 
 
 

4. Czy tworząc swoje teksty, opierasz się na innych źródłach, ale dodajesz coś od siebie, zamiast po prostu parafrazować to, o czym napisali inni?

 
 
 

5. Czy tytuły Twoich tekstów to opisowe, pomocne podsumowanie treści?

 
 
 

6. Czy tytuły Twoich tekstu są przekoloryzowane lub zbyt szokujące?

 
 
 

7. Czy Twoje teksty są na tyle ciekawe, że chce się je polecić, udostępnić albo zachować na później w zakładkach?

 
 
 

8. Czy Twoje teksty mogłyby zostać wydrukowane lub zacytowane w czasopiśmie lub w książce?

 
 
 

9. Czy Twoje teksty wnoszą coś, czego nie ma na innych stronach w wynikach wyszukiwania?

 
 
 

10. Czy informacje, które można znaleźć w Twoich tekstach, są wiarygodne – podajesz źródła, linkujesz do witryn, z których czerpałeś?

 
 
 

11. Czy cała Twoja witryna, w ramach której publikujesz tekst, daje czytelnikowi poczucie, że trafił we właściwe miejsce – że znajdzie tu wiarygodne informacje?

 
 
 

12. Czy widać, że Twoje teksty zostały napisane przez eksperta lub entuzjastę, który dobrze zna dany temat?

 
 
 

13. Czy możliwe, że w Twoich tekstach są błędy merytoryczne, które można łatwo zweryfikować?

 
 
 

14. Czy możliwe, że w Twoich tekstach są błędy ortograficzne lub stylistyczne?

 
 
 

15. Czy Twoje teksty zostały dobrze zredagowane i NIE wyglądają niechlujnie lub jak przygotowane naprędce?

 
 
 

16. Czy teksty na Twoją stronę są produkowane masowo przez dużą liczbę autorów lub zleceniobiorców?

 
 

17. Czy masz na głowie tak dużą sieć witryn, że nie masz czasu poświęcać im dość uwagi?

 
 

18. Czy w Twoich tekstach wyświetlają się reklamy, które odciągają uwagę od głównej zawartości strony lub utrudniają odbiór materiału?

 
 
 

19. Czy treść wygląda dobrze na urządzeniach mobilnych?

 
 

20. Czy Twoi stali klienci/czytelnicy uznaliby Twoje treści za przydatne, gdyby znaleźli ją bezpośrednio?

 
 
 

21. Czy Twoje teksty jasno pokazują fachową i dogłębną wiedzę płynącą z doświadczenia z tym, o czym piszesz?

 
 
 

22. Czy Twoja witryna ma główny przedmiot zainteresowania lub zakres tematyczny?

 
 

23. Czy po przeczytaniu Twoich treści ktoś stwierdzi, że zdobył wystarczającą wiedzę na dany temat, aby mógł osiągnąć swój cel?

 
 
 

24. Czy ktoś, kto przeczyta Twoje treści, będzie miał poczucie, że warto było poświęcić na to czas?

 
 
 

25. Czy Twoje teksty służą głównie temu, by jak najwięcej ludzi trafiło do Ciebie z wyszukiwarek?

 
 
 

26. Czy tworzysz dużo treści na wiele różnych tematów i masz nadzieję, że niektóre z nich będą dobrze widoczne w wynikach wyszukiwania?

 
 

27. Czy korzystasz z automatyzacji do tworzenia treści na wiele tematów?

 
 
 

28. Czy piszesz o czymś tylko dlatego, że jest to popularne, a nie dlatego, że mogłoby to zainteresować Twoich dotychczasowych odbiorców?

 
 
 

29. Czy po zapoznaniu się z Twoimi treściami czytelnicy muszą jeszcze sporo doczytać w innych źródłach?

 
 
 

30. Czy starasz się, aby Twoje teksty miały określoną długość, bo obiło Ci się o uszy, że Google preferuje jakąś konkretną liczbę słów?

 
 
 

31. Czy piszesz o czymś niszowym, mimo że nie masz na dany temat żadnej specjalistycznej wiedzy, ale podejmujesz temat z nadzieją, że przyciągniesz ruchu z wyszukiwarki?

 
 
 

32. Czy sugerujesz, że Twoje treści odpowiadają na pytania, na które nie ma odpowiedzi (np. że znasz datę końca świata albo masz ściśle tajne przecieki o jakimś wyczekiwanym wydarzeniu)?