Twoje opowieści zasługują
na MISTRZOWSKĄ oprawę

101 technik storytellingu

fiszki + poradnik + workbook

Projekt_bez_nazwy__2_-removebg-preview (1)

101 kluczy do porywających historii

Premiera: 13 X 2025

Przedsprzedaż: 29 IX – 12 X

Znasz to uczucie?

Siedzisz nad tekstem. Wiesz że „powinien być storytelling”, ale gdy próbujesz napisać historię… wychodzi Ci coś jak instrukcja montażu zlewozmywaka.

A potem czytasz email, od którego nie możesz się oderwać, albo czytasz case study, które sprawia, że od razu chcesz poznać szczegóły.

Czemu oni potrafią, a ja nie? 

Otóż dlatego, że…

Albo nie. Posłuchaj najpierw historii:

 

W pewnym miasteczku mieszkał stolarz, który robił krzesła tak piękne, że ludzie przyjeżdżali po nie z całego kraju. Każde było inne, każde doskonałe.

— Pan ma złote ręce — mówili klienci, płacąc bez targowania. — To prawdziwy dar.

Gdy stolarz zmarł, syn przyszedł sprzątać warsztat. Spodziewał się znaleźć szkicowniki pełne artystycznych wizji, może niedokończone rzeźby, inspirujące zdjęcia. Przecież ojciec był artystą, prawda?

Niczego takiego jednak nie było. Zamiast nich w pierwszej szufladzie leżały sterty kartonowych szablonów opisanych drobnymi literami. „Oparcie typ A", „Noga fotelowa standard",„Ornament nr 23".

W drugiej syn stolarza znalazł notatki: „Bejca orzechowa: 40 sekund pierwsza warstwa, 25 druga". „Przy wilgotności 60% dąb rozszerza się o 0,3 mm". „Zawsze szlifować od lewego górnego rogu".

W trzeciej szufladzie leżał pożółkły zeszyt z pierwszego roku pracy – „Błędy do zapamiętania". Strona za stroną opisy krzeseł, które się rozpadły, klienci żądający zwrotu pieniędzy, noce spędzone na naprawach.

Syn usiadł na taborecie ojca i spojrzał na rozłożone na podłodze szablony i notatki.

Lata wcześniej ojciec namawiał go do nauki rzemiosła, ale on się wzbraniał. „Nie mam do tego ręki. Nie mam talentu jak ty."

Teraz patrzył i zaczynał rozumieć. 

— Może jednak dam radę, tato — szepnął, wkładając do swojej torby stos pożółkłych notatek.

 

I właśnie w tym tkwi sekret.
Nie chodzi o talent, tylko o system.
Ci, którzy potrafią pisać wciągające historie, nie liczą na wenę. Mają sposoby, po które sięgają.

Ty też możesz mieć taki bank rozwiązań na każdą okazję.

Takim „bankiem” są fiszki storytellingowe.

Dlaczego fiszki?

Dlaczego nie kurs albo książka?

 

Bo pisanie, opowiadanie historii to rzemiosło. A rzemieślnik potrzebuje przybornika, nie encyklopedii.

Gdy stolarz ma problem podczas pracy nad meblem, nie czyta 300-stronicowej książki o drewnie. Sięga po odpowiednie narzędzie z warsztatowej szafki.

To samo z opowiadaniem historii. Gdy utkniesz podczas pisania, nie masz czasu studiować książki o dramaturgii. Możesz za to poszperać w przyborniku.

Tekst jest za suchy? Sięgasz do „działu” ze sposobami na budzenie emocji. Chcesz podkręcić napięcie? Zaglądasz do „przegródki” Napięcie i dynamika. 3 minuty czytania i wiesz, co robić.

Jak to działa w praktyce?

Zobacz na przykładzie historii stolarza:

Ta historia mogła wyglądać tak

OPIS ZMIAN KROK PO KROKU

Nie musisz znać nazw tych technik na pamięć. „Klamra kompozycyjna”, „konflikt wewnętrzny” – to tylko etykietki, które pomagają je uporządkować.

Prawda jest taka, że większość z nas stosuje te zabiegi intuicyjnie. Gdy opowiadasz przyjaciółce o trudnym dniu, naturalnie zaczynasz od kulminacji: „Nie uwierzysz, co mi się dzisiaj przydarzyło!” To właśnie in medias res – ale nie myślisz o nazwie, po prostu… to robisz.

Problem pojawia się, gdy siadasz do pisania. Nagle to, co w opowiadaniu przychodzi Ci taaak łatwo, znika. Siedzisz przed pustym ekranem jak przed zamkniętymi drzwiami – wiesz, że gdzieś tam jest klucz, ale nie pamiętasz, gdzie go położyłaś.

Fiszki to właśnie panaceum na takie okazje- bank pomysłów z dokładnym know-how. Dla przypomnienia. I… dla podszkolenia, bo kto wie, może się okazać, że nie wszystko jest takie intuicyjne.

Jakie techniki znajdziesz w pakiecie fiszek storytellingowych?

A to zależy.

Zależy od tego, kim jesteś i co chcesz osiągnąć swoimi słowami. Bo opowieść, która niesie książkę, to nie to samo co opowieść, która sprzedaje usługę. Każda potrzebuje swojego języka.

Dlatego fiszki są w 2 wersjach:

Storytelling literacki

Zestaw dla początkujących pisarzy, którzy czuję, że chcą wzbogacić warsztat. Czują, że mogliby napisać coś lepiej (znaaacznie lepiej!), ale nie wiedzą jak.

  1. Hooki i otwarcia (6 fiszek)
  2. Struktury narracyjne (5 fiszek)
  3. Kompozycja (6 fiszek)
  4. Bohater i przemiana (8 fiszek)
  5. Relacje i konflikty (6 fiszek)
  6. Napięcie i dynamika (10 fiszek)
  7. Tempo i rytm (6 fiszek)
  8. Emocje (13 fiszek)
  9. Obrazowanie i sceniczność (13 fiszek)
  10. Głos i perspektywa (11 fiszek)
  11. Dialog i język (9 fiszek)
  12. Triki kompozycyjne (8 fiszek)

W sumie 101 fiszek.

Storytelling biznesowy

Zestaw dla copywriterów, przedsiębiorców, marketerów, którzy chcą poznać sprawdzone techniki tworzenia opowieści.

  1. Hooki i otwarcia (8 fiszek)
  2. Struktury narracyjne (10 fiszek)
  3. Bohater i relacje (8 fiszek)
  4. Konflikt i napięcie (9 fiszek)
  5. Tempo i rytm (6 fiszek)
  6. Emocje jako napęd (10 fiszek)
  7. Obrazowanie i szczegóły (9 fiszek)
  8. Język i styl (8 fiszek)
  9. Triki kompozycyjne (10 fiszek)
  10. Dane i fakty w historii (6 fiszek)
  11. Rodzaje historii biznesowych (12 fiszek)
  12. Metaperspektywa (5 fiszek)

W sumie 101 fiszek.

Uwaga! Zawartość zestawów może się zmienić (liczba fiszek raczej nie). Ciągle przyglądamy się  fiszkom, testujemy ich praktyczność. Być może uznamy że można lepiej.

Jak wygląda fiszka?

Każda fiszka to kompletny przepis na sukces rozpisany na 2 stronach A4 (możesz ją wydrukować na jednej kartce).

Na każdej fiszce znajdziesz:

Nazwa techniki + jednozdaniowe streszczenie

 – żeby łatwo było odnaleźć to, co akurat potrzebne

Opis

 –  czym jest dana technika i jak działa

Know-how krok po kroku

 – rozpisana w 3-4 punktach instrukcja stosowania techniki

Przykład z krótkim omówieniem

 – technika w akcji + wyjaśnienie, dlaczego to działa

Typowy błąd z omówieniem

 – antyprzykład z wyjaśnieniem, co poszło nie tak

Dodatkowo dostajesz:

Przewodnik-pomocnik

To instrukcja obsługi fiszek na zasadzie problem–rozwiązanie. Znajdziesz tu wskazówki, po które fiszki sięgać w konkretnych sytuacjach.

Workbook

Jeśli chcesz potraktować fiszki jako kurs, możesz to zrobić. W workbooku do każdej fiszki masz po 2 ćwiczenia z omówieniem.

Każda dobra historia ma swój początek. Początek Twojej przygody z fiszkami może być już dziś.

29 IX 2025 zaczynamy przedsprzedaż.

Zamów swój pakiet w przedsprzedażowej cenie i bądź jedną z pierwszych osób, które już 13 X zaczną zamieniać suche teksty w porywające historie.

Wybierz swój zestaw:

101 technik storytellingu LITERACKIEGO

Narzędziownik dla
początkujących pisarzy

Cena regularna: 147 zł

W przedsprzedaży: 97 zł 

101 technik storytellingu BIZNESOWEGO

Narzędziownik dla
copywriterów i przedsiębiorców

Cena regularna: 197 zł

W przedsprzedaży: 127 zł

Pakiet mistrzowski
storytelling LITERACKI + BIZNESOWY

Podwójny narzędziownik dla ludzi słowa,
którzy piszą i prywatnie, i zawodowo

Cena regularna: 297 zł

W przedsprzedaży: 197 zł

Masz pytania?

Duża część technik jest wspólna, ale każda została pokazana w innym kontekście i na innych przykładach. Dzięki temu w pakiecie literackim zobaczysz, jak dana metoda działa w opowieści pisarskiej, a w biznesowym – jak wykorzystać ją w marketingu, sprzedaży czy komunikacji z klientem.

Nie. Fiszki są stworzone właśnie z myślą o osobach, które chcą dopiero zbudować swój warsztat. Dzięki nim masz pod ręką proste przepisy na sprawdzone techniki – krok po kroku, z przykładami i ćwiczeniami. Wystarczy ciekawość i chęć spróbowania.

Fiszki, przewodnik i workbook otrzymasz w formie plików PDF – tak, żebyś mogła/mógł je łatwo otworzyć na komputerze, tablecie czy telefonie, a jeśli wolisz pracować „analogowo” – również wydrukować.


Ponieważ teraz trwa przedsprzedaż, cały zestaw wyślemy do Ciebie 13 X, w dniu oficjalnej premiery.

Oczywiście, jeśli tylko chcesz. Wystarczy, że przy zamówieniu zaznaczysz checkbox „Chcę dostać fakturę” i w formularzu, który się pojawi, podasz dane. Po zakupie faktura automatycznie trafi na Twoją skrzynkę.


Ponieważ teraz trwa przedsprzedaż, cały zestaw wyślemy do Ciebie 13 X, w dniu oficjalnej premiery.

Premiera fiszek: 13 X
Przedsprzedaż: już od 29 IX

Co powiesz na to, żeby być jedną z pierwszych osób, które je przetestują (i to po okazjonalnej  cenie?)

Zostaw nam swój mail. Przypomnimy, a może nawet podeślemy specjalną niespodziankę, tylko dla osób z listy oczekujących.