Copywriterski zestaw kół ratunkowych
na wszelki przypadek

Pakiet umów dla copywritera
(stworzonych przez prawniczkę)

+ e-book z szerokim omówieniem

Podpisujesz umowę, kiedy zaczynasz współpracę z klientem?

Powinieneś!

Jeśli pojawią się kłopoty,  umowa dostosowana do Twoich potrzeb zaoszczędzi Ci wiele nerwów,
a kto wie, może i pieniędzy.

W sieci jest wiele darmowych wzorów umów, ale…

No OK, czasem klienci sami podsuwają swoje umowy, copywriter nie musi się już martwić. Ale czy na pewno?

Jeśli klient ma własną umowę, to możesz być pewien, że zabezpieczył w niej swoje interesy.
Czy Twoje również? Wątpliwe… A wiesz, jak to bywa:  kiedy jest dobrze, to jest dobrze, ale gdy na horyzoncie pojawią się czarne chmury… Lepiej ubezpieczyć się zawczasu.

Oto rozwiązanie, które pomoże Ci tak ułożyć współpracę z klientem,
żebyś spał spokojnie: 

2 wzory umów stworzone przez adwokata specjalnie dla osób zarabiających na pisaniu: wzór umowy z przedsiębiorcą i wzór umowy z  przedsiębiorcą na prawach konsumenta (od stycznia 2021 będzie obowiązywało takie rozróżnienie).

Dzięki tym umowom:

w bezpieczny sposób przeniesiesz prawa autorskie majątkowe na klienta lub udzielisz mu licencji

sam zdecydujesz — znając konsekwencje prawne decyzji — czy wolisz pobierać zaliczkę, czy zadatek

będziesz miał pewność, że wszystko, co warto ustalić, zostało ustalone, zapisane i przypieczętowane przez obie strony.

We wzorach umów znajdziesz też zapisy, które zapewnią Ci m.in.:

prawo do wykorzystania tekstów
w portfolio

prawo do wykorzystania logotypu klienta, abyś mógł w przyszłości pochwalić się współpracą

A to jeszcze nie wszystko!

 Wzory umów to tylko część pakietu, na który składają się także:

Wzór aneksu

Pewnie to znasz: klient po podpisaniu umowy stwierdza, że chciałby więcej. Masz np. nie tylko napisać teksty na blog, ale jeszcze znaleźć grafikę, przygotować krótkie teksty do mediów społecznościowych i tekst do nowej zakładki na stronie.

Aneks to w takiej sytuacji absolutne must have (no chyba że wolisz grzecznie przytaknąć i pracować za umówione wcześniej — skromne w nowej sytuacji — wynagrodzenie).

Przykłady

Pewnie za bardzo nie znasz się na umowach, co? Boisz się, że mógłbyś coś źle wpisać w nawet najlepiej skonstruowanej umowie? Spokojnie. Dostajesz także przykładowo wypełnioną umowę i przykładowo wypełniony aneks.

32-stronicowy e-book Umowa dla copywritera, czyli jak zadbać o swoje interesy

To szczegółowa instrukcja obsługi umowy, a zarazem minipodręcznik prawa dla copywriterów. 
Z e-booka dowiesz się m.in.

Kto przygotował dla Ciebie taki pakiet?

Joanna Legun — adwokat, specjalizuje się w sporach sądowych oraz tworzeniu umów. Działa w obszarze prawa cywilnego, autorskiego oraz ochrony danych osobowych. Na swoim blogu i w podcaście Jak zrozumieć prawnika? (jakzrozumiecprawnika.pl) wyjaśnia przedsiębiorcom zawiłości polskiego porządku prawnego. 

Pani Joanna od 2 lat, czyli od pierwszej edycji kursu Zostań copywriterem, doradza kursantom, jak współpracować z klientami zlecającymi teksty, żeby chronić swoje interesy.

Inwestycja w pakiet dokumentów + e-book wynosi
 299 zł  

Kupując pakiet, oświadczasz, że rezygnujesz z możliwości odstąpienia od umowy,
bo pakiet jest produktem elektronicznym.

%d bloggers like this: