Copywriterski zestaw kół ratunkowych
na wszelki przypadek
Pakiet umów dla copywritera
(stworzonych przez prawniczkę)
+ e-book z szerokim omówieniem
Podpisujesz umowę, kiedy zaczynasz współpracę z klientem?
Powinieneś!
Jeśli pojawią się kłopoty, umowa dostosowana do Twoich potrzeb zaoszczędzi Ci wiele nerwów,
a kto wie, może i pieniędzy.
W sieci jest wiele darmowych wzorów umów, ale…
- Skąd wiesz, czy są zgodne z aktualnym stanem prawnym? (W większości pewnie nie są, bo w styczniu 2021 zmieniło się prawo!)
- Skąd wiesz, kto je właściwie przygotował?
- Czy naprawdę myślisz, że uniwersalne zapisy sprawdzą się w każdej sytuacji i w każdej branży?
No OK, czasem klienci sami podsuwają swoje umowy, copywriter nie musi się już martwić. Ale czy na pewno?
Jeśli klient ma własną umowę, to możesz być pewien, że zabezpieczył w niej swoje interesy.
Czy Twoje również? Wątpliwe… A wiesz, jak to bywa: kiedy jest dobrze, to jest dobrze, ale gdy na horyzoncie pojawią się czarne chmury… Lepiej ubezpieczyć się zawczasu.
Oto rozwiązanie, które pomoże Ci tak ułożyć współpracę z klientem,
żebyś spał spokojnie:
2 wzory umów stworzone przez adwokata specjalnie dla osób zarabiających na pisaniu: wzór umowy z przedsiębiorcą i wzór umowy z przedsiębiorcą na prawach konsumenta (od stycznia 2021 obowiązuje takie rozróżnienie).
Umowa dla copywritera - co Ci to da?
w bezpieczny sposób przeniesiesz prawa autorskie majątkowe na klienta lub udzielisz mu licencji
sam zdecydujesz — znając konsekwencje prawne decyzji — czy wolisz pobierać zaliczkę, czy zadatek
będziesz miał pewność, że wszystko, co warto ustalić, zostało ustalone, zapisane i przypieczętowane przez obie strony.
To prawdopodobnie jedyny na rynku wzór umowy przygotowany specjalnie dla copywriterów. Znajdziesz tu zapisy, które zapewnią Ci m.in.:
prawo do wykorzystania tekstów
w portfolio
prawo do wykorzystania logotypu klienta, abyś mógł w przyszłości pochwalić się współpracą
A to jeszcze nie wszystko!
Wzory umów to tylko część pakietu, na który składają się także:
Wzór aneksu do umowy
Pewnie to znasz: klient po podpisaniu umowy stwierdza, że chciałby więcej. Masz np. nie tylko napisać teksty na blog, ale jeszcze znaleźć grafikę, przygotować krótkie teksty do mediów społecznościowych i tekst do nowej zakładki na stronie.
Aneks to w takiej sytuacji absolutne must have (no chyba że wolisz grzecznie przytaknąć i pracować za umówione wcześniej — skromne w nowej sytuacji — wynagrodzenie).
Przykłady wypełnionych umów copywriterskich
Pewnie za bardzo nie znasz się na umowach, co? Boisz się, że mógłbyś coś źle wpisać w nawet najlepiej skonstruowanej umowie? Spokojnie. Dostajesz także przykładowo wypełnioną umowę i przykładowo wypełniony aneks.
32-stronicowy e-book Umowa dla copywritera, czyli jak zadbać o swoje interesy
To szczegółowa instrukcja obsługi umowy, a zarazem minipodręcznik prawa dla copywriterów.
Z e-booka dowiesz się m.in.
- co jest w umowie, dlaczego poszczególne zapisy są ważne; co musisz wpisać, a co możesz pominąć
- na co zwrócić uwagę, żeby nie martwić się później o wynagrodzenie
- jak zagwarantować sobie możliwość wykorzystania tekstów w portfolio, odsetki za zwłokę w wypłacie wynagrodzenia i to, żeby klient miesiącami nie przesyłał wciąż nowych poprawek do tekstu.
To nie jest kolejny wzór umowy o dzieło dla copywritera ściągnięty z internetu. Zobacz, kto przygotował dla Ciebie ten pakiet:
Joanna Legun — adwokat, specjalizuje się w sporach sądowych oraz tworzeniu umów. Działa w obszarze prawa cywilnego, autorskiego oraz ochrony danych osobowych. Na swoim blogu i w podcaście Jak zrozumieć prawnika? (jakzrozumiecprawnika.pl) wyjaśnia przedsiębiorcom zawiłości polskiego porządku prawnego.
Pani Joanna od 5 lat, czyli od pierwszej edycji kursu Zostań copywriterem, doradza kursantom, jak współpracować z klientami zlecającymi teksty, żeby chronić swoje interesy.
Inwestycja w pakiet dokumentów + e-book wynosi
349 zł