Jak zostać legendarnym copywriterem? Sekrety mistrzów • Tekstowni.pl
...

Jak zostać legendarnym copywriterem? Poznaj sekrety mistrzów

Nie próbuj zostać copywriterem. Celuj wyżej! Postanów, że zostaniesz LEGENDARNYM copy.  Mam dziś dla Ciebie przecieki wprost z copywriterskiego olimpu. Zobacz, jak pracowali najlepsi, a potem idź i wcielaj ich rady w czyn. Niech i Twoje imię zapisze się złotymi zgłoskami w historii reklamy 😛 .

rady dla copywriterów

Ucz się

Umiejętność pisania nie jest wrodzona. Musisz się uczyć, żeby ją zdobyć.

John Caples

Zrozum, że copywriting to nie literatura

Jeśli chcesz pisać wiersze, jeśli chcesz pisać prozę, jeśli chcesz pisać powieści – jeśli chcesz pisać literaturę – wyjdź poza reklamę.

Słowa w tekście reklamiowym są jak okna w sklepie. Trzeba przez nie zobaczyć produkt. Jeśli uwagę zwraca brudne okno, czyjeś odbicie albo mazaje na szybie, produkt ginie, a ty przegrywasz.

Eugene Schwarz

Słuchaj i wczuwaj się

Zaraz po ciężkiej pracy najważniejsza jest umiejętność słuchania. Aby odnieść sukces, musisz słuchać na kilku różnych poziomach. Przede wszystkim musisz słuchać osoby mającej problem, który Ty chcesz rozwiązać. Musisz poznać tę osobę tak dobrze, by brzmieć jak ona.

Eugene Schwarz

Zanim napiszesz, rusz wyobraźnią

Zanim przyłożysz pióro do papieru, […] zdecyduj, jaki efekt chcesz wywrzeć na swoim czytelniku – jakie uczucie chcesz w nim wzbudzić.

Robert Collier

Pracuj na 201%

Zanurz się w temacie [o którym piszesz], pracuj jak szalony […] i słuchaj swoich przeczuć.

Leo Burnett

Pisz tak, jakbyś pisał list do jednej osoby…

Nie zwracaj się do czytelników tak, jakby byli zgromadzeni na stadionie. Kiedy ludzie czytają twój tekst, są sami. Pisz jak, jakbyś pisał do każdego z nich list w imieniu klienta. 

David Ogilvy

…i nigdy nie próbuj zadowolić wszystkich

Próba zadowolenia wszystkich jest jak próba trafienia do dwunastu celów jedną strzałą. Jeśli chcesz napisać entuzjastyczny tekst, muzisz całkowicie zapomnieć o krytykach. Musisz ich ignorować.

[…]

Jeśli będą nami powodować uprzedzenia i preferencje ludzi, których uważamy za autorytety, stworzymy tekst poprawny jak szkolne wypracowanie, lecz całkowicie pozbawiony życia.

John Caples

Nie kombinuj. Informuj

Im więcej informacji jest w Twoim tekście reklamowym, tym bardziej będzie on przekonujący.

David Ogilvy

Stawiaj na konkret

Frazesy i uogólnienia nie robią na ludziach większego wrażenia. Powiedzenie „Najlepszy na świecie”, „Najtańszy na dłuższą metę”, „Najbardziej ekonomiczny” itd. nie przekonuje. […] Nie klasyfikuje się ich jako kłamstwa, lecz tylko jako przesadę. […] Czynią prawdopodobnie więcej szkody niż pożytku, ponieważ sugerują przerysowane twierdzenia i sprawiają, że wszystko, co powiesz, ludzie przyjmą z przymrużeniem oka.

Ale kiedy podajemy twierdzenia konkretne i dokładne, kiedy podajemy rzeczywiste fakty i liczby, sugerujemy, że nasze słowa są przemyślane i wyważone.

Claude Hopkins

Mów czytelnikowi jasno, jakiej akcji oczekujesz

Jeśli chcesz, żeby czytelnik podjął jakieś działanie, musisz mu o tym powiedzieć. Jest taka historia o tym, jak to Henry Ford rozmawał kiedyś ze swoim starym kumplem. W pewnym momencie usłyszał pytanie: „Henry, a właściwie to dlaczego ty nigdy nie kupowałeś ode mnie śrub?”. Ford odpowiedział: „Bo nigdy mnie o to nie prosiłeś”.

Victor Schwab

Bądź tekstowym minimalistą

Na etapie edycji dopracowuj swój tekst tak, aby wyrazić dokładnie to, co chcesz wyrazić, za pomocą jak najmniejszej liczby słów.

Joe Sugarman

 

***

I jak Ci się podoba droga do gwiazd? Proste kroki? Trudne? Daj znać, jak to widzisz!

 


Przytoczone cytaty pochodzą z serwisów

oraz z książek:

  • J. Caples, Skuteczna reklama
  • C. Hopkins, Tajniki warsztatu lgendarnego copywritera

 

 

Co o tym myślisz?

%d bloggers like this: