...

Jaki copywriting podoba się Google?

Masz świetny produkt lub usługę. Zrobiłaś stronę, czekasz… I nic. Dlaczego? Przyczyny mogą być różne. Może klientów zniechęca słaba funkcjonalność strony? Może słaby tekst? A może po prostu ludzie nie mieli szansy obejrzeć Twojej witryny, bo wyszukiwarka nie oceniła jej zbyt pozytywnie i „upchnęło” gdzieś na n-tej stronie w wynikach wyszukiwania? Dowiedz się, jak tekstami pozycjonować stronę w Google.

jak pozycjonować stronę w Google

Jeśli chcesz, by Twoja strona miała wysoką pozycję i dawała się znaleźć użytkownikom sieci, zadbaj o elementy istotne z punktu widzenia wyszukiwarki. Jakie? Dużo by mówić, jest ich ok. 200. Pozwól, że ograniczę się tu do tych z mojej branży, a więc związanych bezpośrednio z tekstem – z częstotliwością jego publikowania, z jakością i układem.

Oto 3 podpowiedzi, które pomogą Ci wypozycjonować Twoją stronę w Google:

Umieszczaj w tekstach słowa kluczowe

Słowa kluczowe sygnalizują wyszukiwarce tematykę strony i są podstawą do określenia trafności wyszukiwania. Dobrze, jeśli:

  • jest ich sporo – gdyby zrobić zestawienie słów na stronie i częstotliwości ich użycia, to słowa kluczowe powinny znaleźć się na pierwszym miejscu;
  • pojawiają się w tej samej kolejności co we frazie, na którą pozycjonujesz stronę (jeśli więc np. chcę, żeby użytkownicy znajdowali mnie po wpisaniu frazy „pisanie tekstów reklamowych”, w tekście powinnam umieścić wyrażenie w takiej właśnie formie, a nie np. „teksty reklamowe pisanie”);
  • są w adresie strony;
  • używasz ich w nagłówkach;
  • pojawiają się w pierwszych 100 słowach tekstu na stronie;
  • zostały wpisane je jako tzw. alt tagi – niewyświetlany tekst alternatywny obrazków.

Więcej informacji o pisaniu tekstów ze słowami kluczowymi znajdziesz TU.

Publikuj treści dobrej jakości

Skończyły się czasy, kiedy słowa kluczowe, upchnięte niekiedy w bezsensownie brzmiące zbitki wyrazowe, dawały bezwzględną przewagę w wyszukiwarce. Algorytm Panda sprawdza stronę, by móc wyeliminować z wyników wyszukiwania witryny nieprzydatne dla użytkowników. 23 pytania, które pojawiły się na oficjalnym blogu Google Webmaster Central jako podpowiedzi dla właścicieli stron, sugerują, że warto zadbać o:

  • wiarygodność podawanych na stronie informacji (mile widziane jest np. podawanie źródeł informacji);
  • unikalność tekstu;
  • poprawność językową;
  • formatowanie tekstu poprawiające jego czytelność (krótkie akapity, śródtytuły, tabelki, wypunktowania itp.).
  • odpowiednią długość tekstu (jaką? Tego Google nie podaje, a wśród znawców tematu zdania są podzielone. Wkrótce więcej na ten temat).

Często aktualizuj content na swojej stronie

Algorytm Google Caffeine ceni sobie często aktualizowaną treść. I nie chodzi tu o dodawanie pojedynczych wyrazów, ale o stałe wzbogacanie witryny o wartościowe treści. W przypadku dużych serwisów, zawierających newsy,  wymaganiu temu łatwo sprostać. W gorszej sytuacji znajdują się firmy, którym strona internetowa służy wyłącznie do promocji. Często stosowanym przez nie rozwiązaniem jest prowadzenie bloga firmowego. Nie tylko pomaga on witrynie „zaprzyjaźnić się” z Google, ale ma jeszcze taki „skutek uboczny”, że – o ile pojawiają się na nim atrakcyjne treści – „uzależnia czytelników” i przyzwyczaja ich do marki.

***

A może masz inny patent na to, jak pozycjonować stronę w Google? Podziel się nim w komentarzu.

 

Zapisz

Zapisz

Co o tym myślisz?

%d bloggers like this: