...

Jaki copywriting podoba się Google?

copywritingWyobraź sobie taką sytuację: masz świetny produkt lub usługę. Musisz tylko rozpromować  ofertę, a potem będziesz już siedzieć i liczyć pieniądze. Zrobiłeś stronę, czekasz… I nic. Dlaczego? Przyczyny mogą być różne. Może klientów zniechęca słaba funkcjonalność strony? Może słaby tekst? A może po prostu ludzie nie mieli szansy obejrzeć Twojej witryny, bo Google nie oceniło jej zbyt pozytywnie i „upchnęło” gdzieś na n-tej stronie w wynikach wyszukiwania? Dowiedz się, jak temu zapobiec!

Jeśli chcesz, by Twoja strona miała wysoką pozycję i dawała się znaleźć użytkownikom sieci, zadbaj o elementy istotne z punktu widzenia wyszukiwarki. Jakie? Dużo by mówić, jest ich ok. 200. Tu wymieniamy te „z naszej branży”, a więc związane bezpośrednio z tekstem – z częstotliwością jego publikowania, z jakością i układem. Oto 3 najważniejsze cechy copywritingu, który znajduje uznanie Google:

Zawierający słowa kluczowe

Sygnalizują wyszukiwarce tematykę strony i są podstawą do określenia trafności wyszukiwania. Dobrze, jeśli:

  • jest ich sporo – gdyby zrobić zestawienie słów na stronie i częstotliwości ich użycia, to słowa kluczowe powinny znaleźć się na pierwszym miejscu;copywriting
  • pojawiają się w tej samej kolejności co we frazie, na którą pozycjonujesz stronę (jeśli więc np. chcemy, żeby użytkownicy znajdowali nas po wpisaniu frazy „pisanie tekstów reklamowych”, w tekście powinniśmy umieścić wyrażenie w takiej właśnie formie, a nie np. „teksty reklamowe pisanie”);
  • są w adresie strony;
  • używasz ich w nagłówkach;
  • pojawiają się w pierwszych 100 słowach tekstu na stronie;
  • zostały wpisane je jako tzw. alt tagi – niewyświetlany tekst alternatywny obrazków.

Dobrej jakości

copywritingSkończyły się czasy, kiedy słowa kluczowe, upchnięte niekiedy w bezsensownie brzmiące zbitki wyrazowe, dawały bezwzględną przewagę w wyszukiwarce. Algorytm Panda sprawdza stronę, by móc wyeliminować z wyników wyszukiwania witryny nieprzydatne dla użytkowników. 23 pytania, które pojawiły się na oficjalnym blogu Google Webmaster Central jako podpowiedzi dla właścicieli stron, sugerują, że warto zadbać o:

  • wiarygodność podawanych na stronie informacji (mile widziane jest np. podawanie źródeł informacji);
  • unikalność tekstu;
  • poprawność językową;
  • formatowanie tekstu poprawiające jego czytelność (krótkie akapity, śródtytuły, tabelki, wypunktowania itp.).
  • odpowiednią długość tekstu (jaką? Tego Google nie podaje, a wśród znawców tematu zdania są podzielone. Wkrótce więcej na ten temat).

Świeży, często aktualizowanycopywriting

Algorytm Google Caffeine ceni sobie często aktualizowaną treść. I nie chodzi tu o dodawanie pojedynczych wyrazów, ale o stałe wzbogacanie witryny o wartościowe treści. W przypadku dużych serwisów, zawierających newsy,  wymaganiu temu łatwo sprostać. W gorszej sytuacji znajdują się firmy, którym strona internetowa służy wyłącznie do promocji. Często stosowanym przez nie rozwiązaniem jest prowadzenie bloga firmowego. Nie tylko pomaga on witrynie „zaprzyjaźnić się” z Google, ale ma jeszcze taki „skutek uboczny”, że – o ile pojawiają się na nim atrakcyjne treści – „uzależnia czytelników” i przyzwyczaja ich do marki.

Zapisz

Zapisz

Dodaj komentarz