...

Jak wybrać copywritera?

O tym, że content marketing się opłaca, nikogo nie trzeba już przekonywać. Wartościowe treści działają jak magnes na klientów, „obłaskawiają” Google i znacznie zwiększają widoczność strony. Co jednak zrobić, jeśli nie masz czasu pisać lub zdajesz sobie sprawę, że tworzenie tekstów nie jest Twoją najmocniejszą stroną? Potrzebny Ci dobry copywriter! I tu zaczynają się schody, bo kiedy stawką jest sukces Twojej firmy, a zatem i Twój poziom życia, musisz postarać się, by był to ktoś, kto rzeczywiście przyczyni się skutecznie do realizacji założonych celów.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze copywritera? Jak rozmawiać z osobą, której chcesz zlecić tworzenie treści?

dobry copywriter

  1. Dowiedz się, jakie ma doświadczenie

Jeśli nie chcesz, by na Tobie eksperymentowano, zapytaj o portfolio lub CV. Sprawdź, co pisała dotychczas osoba, która oferuje Ci swoje usługi. Poproś także o referencje. Zwróć uwagę, czy są to jedynie opinie potwierdzające wykonanie zadania, czy też widać w nich rzeczywistą pochwałę.

  1. Oceń dotychczasowe realizacje i teksty na stronie WWW potencjalnego zleceniobiorcy

Przeczytaj przykładowe teksty. Jakim językiem są napisane? Jak Ci się je czyta? Czy jest to jakość, pod którą mógłbyś się podpisać? Jak się czujesz na stronie copywritera, z którym współpracę rozważasz? Czy chciałbyś, aby Twoi klienci czuli się tak na Twojej stronie?

  1. Zwróć uwagę na ilość zadawanych przez niego pytań

Nie można napisać skutecznego tekstu, jeśli nie pozna się dobrze firmy, której tekst ma dotyczyć, grupy docelowej (Twoich klientów) i oferowanego jej produktu. Czy Twój copywriter poprosił Cię o wypełnienie briefu? Czy dopytał o szczegóły? Wypytał o Twoje oczekiwania, konkurencję, klientów?

  1. Nie ufaj niskim cenom

dobry copywriter

Niska cena to zazwyczaj niska jakość, jak w każdej dziedzinie życia. Jeśli ktoś wycenia 1000 znaków na kilka czy kilkanaście złotych, zastanów się! Aby się utrzymać, taka osoba musi w ciągu godziny zrealizować klika zleceń, poświęci Ci więc 20–30 minut. To zbyt krótki czas, by przeanalizować rynek, konkurencję, poznać dokładnie Twój produkt oraz grupę docelową, zaprojektować tekst, napisać go, sprawdzić i zoptymalizować pod kątem SEO.

.

  1. Nie ufaj krótkim terminom

Tekst „na jutro” to zły znak z co najmniej dwóch powodów. Pierwszy to ten opisany w poprzednim punkcie. Przygotowanie skutecznego tekstu jest czasochłonne, wymaga wykonania wielu innych czynności niż tylko pisanie – zebrania materiałów, przemyślenia tematu. Drugi powód to terminarz copywritera. Jeśli wieje w nim pustką i każde nowe zlecenie może być wykonane od ręki, to dowód, że żaden klient nie zostaje na dłużej. Dlaczego? Sam sobie odpowiedz na to pytanie.

Zapisz

Dodaj komentarz